blckbx today #90: Wordt de democratie gecanceld? | Hoe censuur ons verdeelt | Groene waterstof-hoax

• vrijdag 21 oktober 2022
  • Categorie: , , , ,
  •  Wordt de democratie gecanceld? | Hoe censuur ons verdeelt | Groene waterstof-hoax

21-10-2022

ZIE HIER de uitzending

Met het offline halen van publicaties en profielen op social media als YouTube en LinkedIn kunnen we spreken van een ware censuurstroming, aldus Gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt. Hij praat ons vanavond bij over waar censuur vandaan komt en wat de psychologische impact van censuur is op onszelf én op onze maatschappij. De censuur lijkt ook steviger door te dringen binnen de volksvertegenwoordiging: van het sensibiliseren van kritische partijgenoten tot de oproep tot mogelijke partij-verboden. Is dit zomaar mogelijk en wat zegt dit over onze democratie? Dat en meer in blckbx today.

Vrijdag 21 oktober 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

- Het kabinet zet sterk in op windvermogen en waterstofproductie op zee. In het Rotterdamse havengebied is Shell daarom gestart met de bouw van de eerste 'groene' waterstoffabriek in Nederland. Maar wat houdt deze waterstofeconomie nu precies in en welke feiten liggen op tafel? Wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker neemt ons mee in de zaak die in zijn ogen niets meer is dan een illusie voor politici.

- Met het offline halen van publicaties en profielen op social media als YouTube en LinkedIn kunnen we spreken van een ware censuurstroming, aldus Gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt. Hij praat ons vanavond bij over waar censuur vandaan komt en wat de psychologische impact van censuur is op onszelf én op onze maatschappij.

- De censuur lijkt ook steviger door te dringen binnen de volksvertegenwoordiging: van het sensibiliseren van kritische partijgenoten tot de oproep tot mogelijke partij-verboden. Is dit zomaar mogelijk en wat zegt dit over onze democratie? Sietske Bergsma praat ons hierover bij.

- Uitgelichte artikelen van de Andere Krant

Desk: Jurist en journalist Sietske Bergsma, wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker en gezondheidspsycholoog Huibrecht Boluijt

Presentatie: Sanae Orchi

Stel jouw vraag vooraf en LIVE tijdens de uitzending!

Kijkersvragen kunnen via onze Telegram ingestuurd worden. Vandaag gaat een nieuw gezicht door de vragen heen en wie weet komt jouw vraag dan in de uitzending! Wil je dat we jouw kijkersvraag zien? Volg ons op Telegram en stel je vraag: https://t.me/blckbxtv

Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur

Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap.

blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv.

Kijken dus en deel blckbx today in jouw eigen omgeving!

Over Stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.

Blckbx