Arno Wellens over de stikstofcrisis, overkreditering en onderinvesteren - Monetary Horizons 2022 #1

• maandag 31 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  •   Komt er een recessie? Is ons geldsysteem wel houdbaar? Zijn crypto’s of CBDC’s het alternatief?

31-10-2022

Vrijdag 21 oktober 2022 organiseerde Holland Gold een evenement genaamd “Monetary Horizons” in het AFAS Atrium te Leusden. Op dit evenement kwamen sprekers zoals: Arno Wellens, Ab Flipse, Kees de Kort, Bert Slagter, Hester Bais, Alfonso Peccatiello en Mike Hutting. De sprekers behandelde actuele thema’s zoals monetair(rente) beleid, de euro, impact Oekraïne-invasie en de energiecrisis. Ook gaven zij hun visie over de toekomst. Komt er een recessie? Is ons geldsysteem wel houdbaar? Zijn crypto’s of CBDC’s het alternatief? In deze presentatie spreekt financieel journalist Arno Wellens over de drie trends die een enorme invloed gaan hebben op de economie de komende jaren. Arno gaat hiermee dieper in op de stikstofcrisis, overkreditering en onderinvesteringen. Wat zijn de gevolgen hiervoor op uw portefeuille en streven we af op een euro crisis? Dit en nog vele anderen vragen die u heeft worden beantwoord in de video. Wilt u op de hoogte blijven van onze evenementen en de laatste economische ontwikkelingen? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief onderaan de website: https://www.hollandgold.nl Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @ArnoWellens: https://twitter.com/ArnoWellens @Hollandgold: https://twitter.com/hollandgold @paulbuitink: https://twitter.com/paulbuitink @jorisbeemsterb: https://twitter.com/JorisBeemsterb1 @SvenKuijpers: https://twitter.com/SvenKuijpers 👉Bedankt voor het kijken naar de video. Wij horen graag wat u van de video vond en welke gasten wij nog meer moeten uitnodigen. ✅Abonneer en klik op de bel om op de hoogte te blijven van onze laatste video's: https://bit.ly/3pBzDDl ❗LET OP! Wij zullen u nooit vragen om ons te bellen of te whatsappen. U kunt ons altijd zelf bereiken via de contactgegevens onderaan de website: https://www.hollandgold.nl 00:00 Introductie 06:02 Gevolgen stikstof problematiek op de economie 16:28 Overkreditering en naderende eurocrisis 24:52 Onderinvestering, klimaatagenda en de energie crisis 37:58 Q&A 38:59 Problemen met de euro 40:31 Politieke desinteresse 42:47 Verschil publieke euro en private euro 44:50 Goudvoorraden Italië en schuldenberg 48:05 Outro Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl