Arib weg door anonieme brieven? Onverteerbaar!'

• woensdag 12 oktober 2022
  •  Kamerpersoneel wilde bereiken dat Arib van een nieuwe taak – voorzitter van de enquĂȘtecommissie Corona – werd afgehaald.

11-10-2022

‘Onverteerbaar’ zegt Syp Wynia van het onderzoek dat de Tweede Kamer instelt naar mogelijk ‘grensoverschrijdend gedrag’ van de vorige Kamervoorzitter, Khadija Arib. En dat vooral omdat het onderzoek werd ingesteld na anonieme brieven waarmee Kamerpersoneel wilde bereiken dat Arib van een nieuwe taak – voorzitter van de enquĂȘtecommissie Corona – werd afgehaald. Wynia: ‘Als ambtenaren met anonieme brieven ingrijpen in een politiek proces is het einde democratie.’ Italiaans begrotingsbeleid In dit videogesprek van PIM van GALEN met SYP WYNIA gaat het ook over de tientallen miljarden die het kabinet op voorstel van PvdA en GroenLinks uittrekt voor de compensatie van hoge energierekeningen. Syp Wynia ziet een patroon: ‘Eerst 100 miljard voor de banken. Toen 80 miljard voor de Corona-banen. Nu tientallen miljarden voor de gasrekening. Eerst werd er door Ruttekabinetten grootscheeps bezuinigd en werden de lasten verzwaard in slechte tijden. Nu wordt er met geld gesmeten terwijl het economisch nog redelijk gaat. Ons begrotingsbeleid is Italiaans geworden.’ Wynia’s Week is er 104 keer per jaar, vaak met video en podcast. Dat wordt mogelijk gemaakt door de donateurs. Doet u mee? https://www.wyniasweek.nl/doneren/ Hartelijk dank!

wiskunde met woorden zei

Anonieme brieven = (Privacy . . . , daar heeft Khadija Arib zeker recht op)