Heb medelijden met onze kinderen en kleinkinderen!,

• maandag 12 september 2022
  • Categorie: , , , ,
  •  Na 4 seizoenen Handmaid’s tale kijk ik uit naar het 5e jaar van deze serie naar het boek van Margaret Atwood, een serie die in 2005 zou moeten spelen. Niet zozeer om de acteerprestaties als wel om het onheilspellende toekomstbeeld dat ons wordt voorgespiegeld.

12-9-2022

De serie gaat uit van de overname van een groot deel van de VS door zeer kristelijke witte mannen. De vele onvruchtbare vrouwen -de nieuwe onafhankelijke staat heet wellicht niet toevallig Gilead, gelijk een Amerikaans farmagigant- nopen de ongekozen leiders een leger vrouwen te onderdrukken. Ze worden in volledige slaafsheid op gezette tijden verkracht door de mannelijke elite, in het bijzijn van hun echtgenotes, zodat na de daad een gezin kan worden gestart. De handmaids moeten hun borelingetjes meteen afstaan aan de commander en zijn vrouw.
    Die laatsten zijn allemaal in het groen gekleed, terwijl de handmaids in een mooie kleur rood verder moeten. Ontsnappen is onmogelijk, gewapend SS’ers zijn in elke straat aanwezig.

De serie stamt uit 1989 en is een aanvulling op 1984 en Animal Farm van Orwell en The brave new world van Huxley samen. Want het appelleert niet slechts aan de rechten die vrouwen ontnomen worden, zoals in Afghanistan na circa 20 jaar ‘vrijheid’, maar aan een totalitaire staat waarin alles tot in detail met technologische hoogstandjes is georganiseerd. Fysieke en psychische terreur moet m.n. de vrouwen eronder houden, waarbij steniging door metgezellen c.q. medeslachtoffers en massaophangingen tot de machtsmiddelen behoren. Vrouwen die niet willen deugen, of niet meer vruchtbaar zijn, maar nog wel kunnen werken, gaan naar arbeidskampen, koloniën genoemd.

Gebeurtenissen nog voordat de machtsovername plaatsvinden hebben paralellen met deze tijd, soms letterlijk, vaak symbolisch: Vrouwen verliezen het recht om geld te pinnen. Dan zijn er twee keuzes. 1: dit pikken we niet, met openlijk verzet tot gevolg, of 2: mannen die laconiek zeggen dat zij dan wel gaan pinnen voor hun vrouw/vriendin. Homoseksuelen worden sowieso niet getolereerd.

Wat heeft dit met hier en nu te maken? Nou wellicht angstaanjagend veel. Het WEF van Klaus Schwab heeft alom commanders aan kunnen stellen, in Den Haag ene Rutte. Maar ook in Frankrijk, Canada, Nieuw Zeeland, Australië en Finland zitten zijn zetbazen. Demonstraties worden gewelddadig uiteengeramd met behulp van ondercovergangsters, ook wel Romeo’s genoemd. De Kamerleden zijn onbeduidende meelopers die uitsluitend ja knikken als de marionettenspeler dat wil en nee schudden als hen dat wordt opgedragen.
    Met massale ziekmakende prikacties, burgers controlerende QR-pasjes, aangevuld met 5G gestuurde camera’s met gezichtsherkenning en mogelijk heropvoedingskampen zijn al realiteit of worden ontwikkeld. Controle op het stikstof en/of CO2 verbruik en het aantal geconsumeerde kilo’s vlees kan zo worden ingevoerd. Als alles onder controle is kan de depopulatie, naar wereldwijd maximaal een half miljard, een aanvang nemen. Meldpunten om buren, vrienden of familieleden als rechtgeaarde NSB’ers anoniem te verraden zijn zo wederom ingesteld.

Wat speelt er zoal nu al? Kijk naar de boeren. Diverse deskundigen beweren dat stikstof geen probleem is, juist heel goed voor bomen en het gras. (De vraag waarom in ons land duizenden en duizenden bomen gekapt moesten worden zal nooit een eerlijk antwoord krijgen). Dat er hier en daar wat heide sneuvelt en een Afrikaans vogeltje in het vervolg ons land mijdt is volgens D66 voorop en gevolgd door GL en de PvdD een revolutionair ecologisch drama. Terwijl ook zij moeten weten dat de natuur zich altijd zelf herstelt. Hier en daar verdwijnen enkele plant- en diersoorten, nieuwe komen terug. Laat Kaag en de rest van de beperkten in de Kamer nou maar blij zijn dat ze niet regelmatig nu nog dino’s en mammoets tegenkomen, dat er in de oertijd nog geen D66 bestond.

Maar nee, de boeren moeten ruimte maken om een mega stad te bouwen. Een stad met circa 40 miljoen, verspreid over delen van Nederland, Vlaanderen en het Ruhrgebied, ook wel Tristate City genoemd. Mochten de boeren dankzij hun protesten een deelsuccesje behalen doordat 2030 wordt verschoven naar 2035, dan nog zijn ze de klos. Vogelgriep, varkenspest, gekkekoeienziektes kunnen zo uit een onveilige kast van welk lab dan ook worden losgelaten.

En wie zijn de uitvoerders om het volk afhankelijk en in bedwang te houden? M.n. artsen en agenten. Er is een griepvariant ontwikkeld die volgens corrupte artsen en hierboven genoemde Schwab-puppets levensgevaarlijk wordt genoemd. De media wordt ingehuurd de bevolking doodsangst toe te schreeuwen, met helaas heel veel succes.
    Artsen die niet meedoen aan het volksbedrog worden bedreigd. Als ze goedwerkende medicijnen als HCQ of Ivermectine voorschrijven kunnen ze boetes van duizenden euro’s tegemoet zien. Bij recidive kan hun artsenbevoegdheid worden afgenomen. En welke arts is in de positie dat te riskeren met een gezin met kinderen en een hypotheek op een mooi huis? Hetzelfde geld voor verplegend personeel, maar ook voor agenten. Intimidatie en hersenspoelen kan wonderen verrichten.

Hoe ik dit laatste weet? Ik werd eind vorig jaar met spoed opgenomen. Nadat ik onderzocht was, moest ik ondanks mijn protesten een PCR-test (mijn 1e ooit) ondergaan. Maar ja, ik was lichamelijk niet in staat en in de positie te weigeren. Uiteraard werd ik positief bevonden, wat ik van nature altijd al was. Ik kwam op de corona-afdeling. Immers elke coronapatiënt is kassa voor het ziekenhuis (zo’n € 14.000 heb ik me laten vertellen) Daar kwam het verplegend personeel al gauw tot de conclusie dat ik geen corona had. Zo kon ik gewoon beschuit bestellen, wat coronagasten beslist niet mochten hebben. In tegenstelling tot de mediaberichten was het erg rustig, meer dan de helft van de bedden was leeg. Volgens de hoofdverpleger zou de helft van het personeel rustig met vakantie kunnen. Maar er lag wel een zeer ernstig coronageval op de afdeling. Elke nacht hoestte hij zich keer op keer de longen uit het lijf. Zo zou niemand corona willen hebben. Maar op de dag liep ik regelmatig op de gang alle kamers voorbij. Alle deuren stonden standaard open. Ik kon de vele lege bedden zien, maar kon niet gewaar worden waar die ernstige hoesteling lag. Dat deed mij vermoeden dat er ’s nachts een geluidsbandje uur na uur aanstond. Bij navraag bij het personeel kreeg ik geen antwoord, maar geen antwoord is waarschijnlijk ook een antwoord.

Ik vrees dat we een combinatie van The brave new world, Animal Farm, 1984 en Handmaid’s tale voorbij aan het streven zijn. Heb medelijden met onze kinderen en kleinkinderen! Zij moeten nog zo lang!

Op de hoogte blijven via e-mail? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief