Wanneer de leugens van onze leiders in drommen komen

• vrijdag 12 augustus 2022
  •  Links controleert momenteel alle machtscentra en de hoogste regionen van de wereldeconomie.

Wanneer de leugens van onze leiders in drommen komen

(Door: Christopher Chantrill – Vertaling: “Malpaso”)

Links controleert momenteel alle machtscentra en de hoogste regionen van de wereldeconomie. Je mag het er niet mee oneens zijn of je bent een grote fantast of opstandeling. Maar wanneer verbieden leiders om ideeën te hebben die in strijd zijn met hun eigen ideeën? Wanneer zij zelf géén nieuwe ideeën meer hebben en niet onder ogen kunnen zien dat de oppositie wél ideeën heeft, goede ideeën zelfs, en zijzélf tegen een berg aan gaan vliegen.

Het zou beter voor hen zijn als, terwijl ze “machtscentra en toppen van de wereldeconomie” beheersen, deze heersers ons een verhaal zouden voorhouden dat nog iets de schijn van de waarheid had, zodat ze ons hun babyvoeding konden doen slikken zonder dat we moesten overgeven. Maar iedere dag voeren onze linkse vrienden ons meer en meer leugens zoals ganzen gedwongen worden ‘foie gras’ te slikken; bij alle zoekmachines is ‘dierenrechten’ het resultaat als het over die wreedheid van dat gedwongen voeren gaat. Maar het gedwongen voeren van de ‘deplorables’ en van alle mensen die vasthouden aan een realistische mening en hun gezonde verstand is het opeens een andere zaak, dan zijn het geen ‘rechten’ meer. Onze linksige vrienden blijven maar beweren dat de wereld in grote problemen gaat komen. Malloch zegt dat “de opwarming van de aarde door de mens een hoax is.” Iedereen met een half brein ziet dat in. Hoe komt het dan dat media in koor ‘klimaat-ontkenner’ blijven roepen?

Onze linksige vrienden vertellen ons ook dat ze in onderwijs geloven. Maar anderen zeggen: “Universiteiten gaan tegenwoordig over indoctrinatie en niet meer over onderwijs.”

En ga zo maar door. In de wereld van vandaag kun je beter niet zeggen dat:

– Overheid een vorm van manipulatie is met een krom en dubbelzinnig rechtssysteem.
    – Media fake zijn en de journalistiek allang is overleden.
    – Het financiële systeem een soort piramidespel is geworden.
    – Onze grenzen wagenwijd openstaan..
    – Inflatie niet van voorbijgaande aard is.
    – De vorm van financiering van de politie criminaliteit verhoogt.
    – Die pandemie niet ontstaan is op een straatmarkt van schubdieren.
    – Black Lives Matter en de kritische rassentheorie niet gaan over raciale rechtvaardigheid.
    – Vrouwen geen mannen zijn en mannen geen vrouwen zijn.
    – Deugd-signalering niet gaat over deugdzaamheid.
    – Religie niet kwaadaardig is.

Maar waarom houden onze heersers vast aan hun leugens en waarom straffen ze ons voor het vertellen van de waarheid? Kijk, ik snap dat politiek een leugen is, van extreem-links tot extreem-rechts. Nietzsche had gelijk in zijn ‘De wil tot macht’: “Metafysica, moraliteit, religie, wetenschap – deze dingen zijn allemaal verschillende vormen van leugens: met hun hulp kunnen we geloof in ons leven hebben.”

Hij vergat in dat rijtje echter toe te voegen: politiek.

Maar waarom liegen onze heersers over van alles en nog wat en ontkennen ze de waarheid? Het antwoord ligt zeer voor de hand. Zij beginnen niet zo overweldigend te liegen en de waarheid te ontkennen, tótdat ze heel diep in de problemen zitten – zo diep in de problemen zitten dat een ommekeer te veel is om te dragen. In de eerste jaren van deze vlucht door hun diepe canyon van leugens was er nog geen teken van de ramp die nu pal voor ons ligt. Ik denk dat er een soort wanhoop schuilt in de leugens van al die linksige ‘Bidenoids’. Als bij de wanhoop van een piloot met een opdoemende steile rotswand recht voor hem in een vliegtuig, met geen ruimte meer om uit te wijken of een bocht van 180 graden te maken.

Vraag jezelf eens af: wat voor soort regime vertelt kleine boeren en gewone mensen dat inflatie geen inflatie is en recessie geen recessie? Een regime dat geen ideeën meer heeft, geen talent meer heeft, geen geld meer heeft, en dat zijn beste tijd gehad heeft.

Weet je wat ik hoop? Ik hoop dat onze heersers zo dom zijn dat ze iets echt doms doen, zoals het pushen van grote belastinguitgaven en dit ook nog eens ‘Inflatie-reductiewet’ noemen. Dat zou het toppunt van waanzinnige leugens zijn. Zo’n ‘Inflatie-reductiewet’ is geen poging om tegen ú en míj te liegen. Nee, het hele idee is om het moreel van de loyale troepen die nog stééds achter hen staan hoog te houden met fraaie woorden en nog een extra leugen. Zoals Nietzsche zei, zodat die ‘geloof kunnen hebben’, in dit geval geloof in hun ‘religie’. Dat is hoe diep onze leiders gezonken zijn: hun eigen aanhangers in bed doen en hun mond nog eens volstoppen met nog meer zoete broodjes, zodat die een goede nachtrust krijgen voor de aankomende ochtend van de moeder van alle Midterm-verkiezingen.

Vraag jezelf ook dit eens af: wanneer verbiedt een regime oppositie en individuen om ideeën te hebben die in strijd zijn met hun eigen ideeën? Altijd als het regime zelf totaal géén nieuwe ideeën meer heeft en niet onder ogen kan zien dat de oppositie wél ideeën heeft, goede ideeën zelfs, realistische ideeën die prima zouden kunnen werken. Want het is duidelijk dat een regime in normale tijden wel zeker is dat zijn leugens de oppositie wel zullen verslaan, daar zijn ze normáál wel van overtuigd. Maar dit zijn geen normale tijden.

Bron:
    americanthinker.com
    Door: Christopher Chantrill

Vertaald uit het Engels door:
    Malpaso”
    (voor www.ejbron.wordpress.com)

Toen het bijdrukken van vele miljarden Euro's in de EU begon kon je op je vingers natellen dat er een enorme inflatie aan zat te komen.
    Dat is ook niet meer te stoppen en het is niet anders als in Afrika of de Zuidelijke landen van Europa gebeurde en hun munten geen drol meer waard waren en dat gebeurt nu met de Euro.