Studie: Hartproblemen bij 29% van de met Pfizer gevaccineerde jongeren

• vrijdag 12 augustus 2022
  • Categorie: , , , ,
  • Een nieuwer studie toont de risico´s van de Pfizer-vaccinatie voor jongeren aan.

Studie: Hartproblemen bij 29% van de met Pfizer gevaccineerde jongeren

(Door: Zachary Stieber – Vertaling: E.J. Bron)

Een nieuwer studie toont de risico´s van de Pfizer-vaccinatie voor jongeren aan. Bijna drie op de tien jongeren hadden daarna hartproblemen.

Onderzoekers onderzochten 301 leerlingen op twee scholen in Thailand. Ze waren tussen de 13 en 18 jaar oud. De jongeren werden tweemaal gevaccineerd en daarna geobserveerd om vast te stellen welke bijwerkingen de vaccinaties bij hen hadden. De resultaten zijn zorgwekkend.

De leerlingen hadden eerst een dosis van het vaccin van Pfizer gekregen, zonder dat het tot zwaarwegende ongewenste gebeurtenissen kwam. De meesten van hen hadden geen zwaarwegende onderliggende ziekte. Ongeveer 15% van hen, dus 44 jongeren, leden aan ziektes zoals astma en allergische rinitis.

Daarna kregen de leerlingen een tweede dosis van het vaccin. De artsen deden na drie, zeven en veertien dagen heronderzoek.

Bij 29% van de jongeren traden cardiovasculaire bijwerkingen op, waaronder hartkloppingen, pijn op de borst en kortademigheid. 54 van hen bleken abnormale ECG-resultaten te hebben. Zes leden aan mitralisklepprolaps, zes aan hoge bloeddruk en bij zeven werd een hartontsteking gediagnosticeerd.

Twee van de jongeren werden naar het ziekenhuis gebracht, eentje van hen op naar Intensive Care.

Volgens de onderzoekers herstelde bijna 100% de jongeren binnen twee weken. Desondanks zou het belangrijk zijn dat jonge mensen na het vaccineren “gecontroleerd worden”, opdat gegarandeerd zou worden dat er bij bijwerkingen op tijd gereageerd zou worden.

Bij het onderzoek werden vaccinatiestoffen op basis van mRNA-technologie getest – daartoe behoren zowel de vaccinatiestoffen van Pfizer als Moderna.

Het onderzoek werd door de Mahidol-universiteit gefinancierd en gepubliceerd.

Pfizer werd om een stellingname gevraagd, maar heeft tot nu toe niet geantwoord.

Reactie

De resultaten werden door meerdere cardiologen becommentarieerd. Na het doornemen van het onderzoek vonden ze dat de risico´s van de vaccinatiestoffen groter zouden kunnen zijn dan het nut. Ze benadrukten ook dat dit in het bijzonder voor jonge mensen geldt.

“Elke vorm van hartschade bij jonge mensen is zorgwekkend, omdat de risico´s op de lange termijn van hartfalen en plotselinge dood bij lichamelijke inspanning niet bekend zijn”, verklaarde Dr. Peter McCullough, vooraanstaand medisch adviseur van de “Truth for Health Foundation”, in een E-mail aan de Epoch Times.

“Dit is een van de ongeveer 200 gepubliceerde studies, die laten zien dat de risico´s van een Covid-19 vaccinatie veel groter zijn dan het theoretische nut”, voegde hij er aan toe.

De Amerikaanse autoriteiten hebben inmiddels een verband tussen de vaccinatiestoffen van Pfizer en Moderna en hartontstekingen toegegeven. Ze gaan er echter van uit dat vanaf zes maanden de voordelen van de vaccinaties voor alle leeftijdsgroepen groter zijn dan de risico´s.

Volgens berichten aan het “U.S. Vaccine Adverse Event Reporting System” traden er tot 26 mei bij mannen in de leeftijd van 5 tot 49 jaar en bij vrouwen in de leeftijd van 12 tot 29 jaar na het tweede Pfizer-vaccin bovengemiddeld veel gevallen van myocarditis op. Het hoogste aantal bedroeg 76 gevallen op de 1 miljoen binnen zeven dagen na de vaccinatie met een tweede dosis, en dit bij mannen in de leeftijd van 16 of 17 jaar.

Dr. Anish Koka, een cardioloog in Philadelphia, vindt de nieuwe onderzoeksresultaten “alles anders dan geruststellen”. Weliswaar herstelden de meeste patiënten volgens de auteurs van het onderzoek weer, maar enkele klachten zouden toch alles anders dan onschuldig zijn, schreef Koka in zijn blogbijdrage.

“De Thaise studie draagt er aan bij om enkele gaten in de gegevens te dichten, opdat ouders en hun artsen beter geïnformeerd zijn wanneer ze over de risico´s en het nu van de vaccinatiestoffen discussiëren”, zei hij.

Bron:
    epochtimes.de
    Door: Zachary Stieber

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)