Opiniemaker Jan Dijkgraaf is klaar met alle bovenonsgestelden: 'Ze zitten er voor hun eigen carriere'

• vrijdag 19 augustus 2022
  •  Jan Dijkgraaf is zich rot geschrokken dat de burgemeester van Albergen wist dat het Rijk een hotel in Alsbergen had gekocht om het te gebruiken als asielzoekerscentrum... maar die informatie geheim hield voor de eigen bevolking én zelfs voor de gemeenteraad.

Michael van der Galien 19-8-2022

Zijn conclusie is dat alle burgemeesters er echt alleen voor hun eigen carriere zitten, en niet om de burgers te helpen.

Vandaag werd bekend dat VVD-burgemeester van Albergen, Wilmien Haverkamp, al sinds april wist dat het COA een hotel in Albergen had gekocht om het te transformeren in een asielzoekersopvang... terwijl haar eigen burgers én gemeenteraad dat helemaal niet wilden. In plaats van alarm te slaan besloot deze nepliberaal deze informatie geheim te houden.

Het is smerig, maar het is natuurlijk ook typerend voor hoe dat walgelijke partijkartel opereert. Het gaat om politiek tuig. Deze mensen kennen geen schaamte. 'Democratie' is een term waar ze totaal niets mee hebben. Ze denken alleen maar na over hun eigen macht, hun eigen positie, over hun eigen auto met chauffeur. Het zijn walgelijke mensen.

Dat zeg ik niet, dat zegt opiniemaker Jan Dijkgraaf.

"Ze vallen allemaal door de mand," schrijft de controversiële opiniemaker op Twitter. "Burgemeesters zitten er niet voor de bevolking, maar voor hun carrière."

Jan Dijkgraaf geschokt dat burgemeester Albergen wist van opvang: 'Ze vallen allemaal door de mand!'

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Tja, het echte trieste is dat daar eigenlijk niets op aan te merken valt. In een ver verleden hielden burgemeesters in ieder geval nog de schijn op dat het lot van de burgerij hen aan het hart ging. Tegenwoordig doen ze zelfs dat niet eens meer. Ze zitten er om het partijkartel te dienen én hun eigen agenda.

DDS

En een groot deel van de Nederlandse burgers slaapt gewoon verder alsof er niets aan de hand is. Een ander deel wil het ook niet weten omdat ze geen deel van leven hebben door de constante stroom van slechte berichten en er is een deel van de bevolking dat zich uitermate ongerust maakt over de gang van zaken maar gezien de peilingen is dat hoog op 30% en daar stem je het kartel niet mee weg, dus we worden als schapen naar de slachtbank geleid.

Het is steeds beter zichtbaar dat artikel 140 Strafrecht op vele bestuurders en ambtenaren van toepassing is in Nederland. Wanneer start de vervolging?