Leon de Winter ontmaskert het kabinet: 'Het gaat ze niet om stikstof, er is een ander plan gaande'

• donderdag 18 augustus 2022
  • Categorie:
  •  Telegraaf-columnist Leon de Winter gelooft er onderhand niets meer van dat het stikstofbeleid daadwerkelijk over stikstof gaat.

Michael van der Galien 17-8-2022

Er is een heel ander doel waar de bovenonsgestelden naartoe werken. De boeren moeten kapot - de landbouw moet verdwijnen - om dát doel te realiseren.

Nog niet zo heel lang geleden werden wij "wappies" genoemd toen we volhielden dat de oorlog tegen de boeren niet om stikstof gaat, maar om iets heel anders; om grond aan te schaffen voor woningen (met name voor immigranten), en voor zaken als, ik noem maar iets, het Europese project om productie en diensten te verdelen over Europa, met elk land met een eigen 'expertise.'

Nou, goed nieuws, deze 'wappietheorie' is nu mainstream. Telegraaf-columnist Leon de Winter schrijft namelijk dat hij ook wel klaar is met het stikstofsprookje.

Op Twitter verwoordt hij het zo: "Er zijn oplossingen voor het stikstofprobleem. Maar het kabinet wil geen oplossing: het stikstofprobleem is niet meer dan een aanleiding. Waar gaat het dan wel om? Daarover zwijgen onze leiders. Maar één ding is zeker: oplossingen zijn taboe."

"Hou op ons te piepelen"

In zijn Telegraaf-column is hij uitgebreider - niet zo gek, daar is in zo'n opiniestuk natuurlijk meer ruimte voor.

"Ik ben op deze plek al weken bezig met de vraag waarom de oplossingen die de landbouw in essentie kunnen behouden door de elites worden gemeden," stelt hij in zijn column van vandaag. "Zal ik het antwoord geven? Die oplossingen worden gemeden – let op – omdat de elites de landbouw niet wíllen behouden. Dus zwijgen ze over de innovatieve oplossingen..."

"We doorgronden inmiddels wat dat theaterstuk beoogt: het stikstofprobleem wordt gebruikt voor andere doeleinden dan het ’gezond maken van de natuur’ – het gaat om doeleinden die de elites niet benoemen uit onzekerheid over onze weerstand," schrijft hij ook. Met 'onze weerstand' bedoelt hij dus dat de bovenonsgestelden (het partijkartel) denken dat we dan gewoonweg gaan rebelleren. Dat we die andere doelen niet píkken... maar dat we wél het één en ander over hebben voor 'de natuur' en dat dit dus een beter excuus is voor al die belachelijke maatregelen.

De Winter sluit zijn column af met de gevleugelde uitspraak: "Hou op ons te piepelen, speel open kaart met ons. Geloof me, we weten het: de stikstofcrisis gaat niet over stikstof."

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Volgens mij is het voor het eerst dat een landelijke wekelijkse columnist in een oude krant deze zeepbel doorprikt - hoewel hij nog niet hardop zegt (of durft te zeggen) wat volgens hem die ándere agenda is. Want dan zou hij zomaar een politicus gelijk moeten geven die hij geen gelijk wíl geven - een politicus en zijn partij die systematisch afgekraakt worden door De Winters krant. Maar dat geheel terzijde.

DDS

Als je wakker bent, zorg dat je dat blijft!