Hebben politici scoringsdrift? | NPO Radio 1

• donderdag 11 augustus 2022
  • Categorie: , ,
  • De omgevingswet moet 1 januari ingaan. Maar volgens de softwarebouwers kan dat helemaal niet.

11-8-2022

Een voorbeeld van bewindslieden die graag grote plannen presenteren aan Kamer en publiek? 'Ik denk dat ze scoringsdrift hebben, niet per se slecht', zegt Tijs van den Brink (presentator EO). Hij heeft wel het idee dat ambtenaren zich duidelijker durven uit te spreken richting bewindspersonen. Marc Chavannes (journalist De Correspondent) is 'minder optimistisch'. Ambtenaren houden slecht nieuws weg bij bewindspersonen, ziet hij. ‘Er is een groot schimmig gevecht over beeldvorming in Den Haag.’

NPO Radio 1 Het Mediaforum is onderdeel van het programma Spraakmakers (KRO-NCRV) en ook als podcast te beluisteren: https://spoti.fi/3rrhGqI Dit is het officiële YouTube-kanaal van NPO Radio 1. NPO Radio 1 is de nieuws- en sportzender van de Publieke Omroep. Zeven dagen in de week, 24 uur per dag. #wieluistertweetmeer Volg ons op Twitter: https://twitter.com/nporadio1​ Volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/nporadio1​ Volg ons op Instagram: https://www.instagram.com/nporadio1​ Volg ons op LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/npo-... En abonneer je op dit kanaal! #nporadio1