Geert Wilders: 'Niemand vertrouwt dit kabinet meer. Ik dien motie van wantrouwen in'

• zondag 21 augustus 2022
  •  PVV-leider Geert Wilders laat nú al weten dat hij dinsdag met een motie van wantrouwen tegen het kabinet Rutte IV komt. "Niemand vertrouwt ze nog en ze vertrouwen elkaar ook niet meer.," vat Wilders de huidige situatie samen. "Nederland verdient beter."

Michael van der Galien 21-8-2022

"Wat een chaos wat een ego's en wat een geruzie," schrijft Wilders op Twitter. "Dit kabinet is totaal uitgeregeerd. Niemand vertrouwt ze nog en ze vertrouwen elkaar ook niet meer. Nederland verdient beter. Ik zal dinsdag een motie van wantrouwen tegen het hele kabinet indienen."

In een normaal land zou zo'n motie van wantrouwen natuurlijk goede kans maken te worden aangenomen. Met 'normaal' bedoel ik een land waarin het systeem van checks and balances daadwerkelijk werkt. Waarin de controlerende/wetgevende macht haar taak serieus neemt en de uitvoerende macht zowaar controleert en verantwoordelijkheid voor wanbeleid.

Helaas is Nederland al heel lang zo'n land niet meer. Ons land is verworden tot een partijkarteldictatuurtje. Noord-Korea aan de Noordzee. Alle partijen betrokken bij een coalitie doen wat maar nodig is om die coalitie staande te houden. Als dit inhoudt dat er gelogen en bedrogen moet worden, soit. Ja, dat doen ze zelfs open en bloot.

Dat we allemaal ˆzien wat ze doen interesseert ze niet. Ze voelen zich zo ver verheven boven het gewone klootjesvolk dat ze zich daar totaal niet druk om kunnen maken.

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Afijn, wat wél interessant wordt is: kijken welke partijen wél voor deze motie van wantrouwen gaan stemmen. Want we zien maar al te vaak dat partijen als GroenLinks en de PvdA het niet aandurven een dergelijke motie te steunen, ongetwijfeld omdat ze a) achter de schermen best wat invloed hebben en die niet willen kwijtraken, en b) omdat ze na de volgende verkiezingen 'gewoon' weer mee willen doen.

Gaat Attje Kuiken doen wat haar eigen kiezers willen - namelijk de druk op het kabinet zo hoog mogelijk maken om vooral op te stappen? Of kiest ze uiteindelijk toch weer voor de belangen van dat kartel dat ze steeds weer dient?

DDS

Natuurlijk gaat Attje KUiken niet doen wat haar kiezers willen. Attje Kuiken moeten ze bij het grof vuil zetten en daarna in de verbrandingsoven sodemieteren. Zelden zo'n smerige vrouw gehoord en een schande voor wat eens de partij voor de arbeiders was.
    Geert Wilders vergeet 1 ding en dat is dat ruim 80% van de bevolking zijn/haar buik vol heeft van deze Regering en dat zou normaal gesproken meer dan genoeg zijn voor zijn motie, maar helaas wordt deze Regering in het zadel gehouden door het kartel van o.a. Attje Kuiken.