‘Elke club die tegen de boeren ageert, krijgt z’n geld van de Postcode Loterij’

• zondag 7 augustus 2022
  • Categorie: , , ,
  • Veerman zit ook in allerlei Postcode Loterij-knuffelclubjes ......

Robin de Boer 7-8-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:54

Bij de boerenorganisaties heerst grote teleurstelling na het gesprek vrijdag met stikstofbemiddelaar Johan Remkes. Onder meer LTO sprak in Utrecht met kabinetsleden onder wie premier Rutte en met Remkes.

Marianne Zwagerman zei in haar podcast ‘Op z’n Bek’, die ze samen met Rick van Velthuysen presenteert, dat oud-minister van Landbouw Cees Veerman zich eigenlijk had opgeworpen voor de rol die Remkes nu heeft. “Veerman wilde dat doen, maar Rutte wilde dat het volledige elftal dat op het veld staat van de VVD is. Hij wilde er ook niet iemand bij van het CDA.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Niet meer, niet minder

Zwagerman voegde toe dat Veerman ook in allerlei Postcode Loterij-knuffelclubjes zit die wél aan tafel zaten bij Remkes. “Daar is-ie adviseur of voorzitter of raad van advies. Die man duikt echt óveral op,” zei ze.

Gast Bart-Jan Oplaat, voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders, wees erop dat Veerman in de raad van bestuur zat van de Postcode Loterij.

“Postcode Loterij is feitelijk de grootste tegenstander van de boeren in Nederland,” zei Oplaat. “Elke club die tegen de boeren ageert, krijgt z’n geld van de Postcode Loterij. Niet meer, niet minder.”

Gecoördineerde actie

“Ik word gek,” zei Van Velthuysen tussendoor.

Oplaat vervolgde: “Iedereen die daar lid van is, steunt elke actie tegen de boeren.”

Van Velthuysen: “Lekker dan.” Zwagerman vroeg zich af of we niet eens gecoördineerde actie moeten gaan voeren tegen de Postcode Loterij.

Zou je ook geld krijgen wanneer je tegen de clan van Schwab ageert ????

Enkele jaren geleden nog maar maakte de postcode loterij 20 miljoen dollar over op de rekening van Hillary Clinton en waarom weet niemand maar dat zal ongetwijfeld een frauduleuze reden hebben.