De Tragedie van Evropa, een sprookje. 1e Deel. 140 Ab Gietelink

• woensdag 3 augustus 2022
  •  Er was eens een historische vestingstad met een muur en een gracht

3-8-2022

Boven de zuidelijke stadspoort was haar naam uitgebeiteld ’Evropa’. Buiten de oude stadskern had men in de laatste eeuw een paar nieuwe volkswijken gebouwd. De stad was omgeven door vruchtbare landbouwgrond, bossen en grote meren. In de archieven stond de gemeente beschreven als: Mundo. De vestingstad was gebouwd rond het kerkplein. De naam van de stad was in de gevel van het oude Raadhuis gegraveerd. XXX In het Slavische kwartier wilden een aantal burgers liever voor zichzelf beginnen. Daarbij zagen ze dat de Westburgers veel rijker waren dan zij. De wijkgenoten van de familie Slavak, maar ook hun kinderen wilden meer privacy en minder collectief. Natuurlijk was Vader Michael teleurgesteld in het gebrek aan idealisme van zijn buurtgenoten en kinderen, maar hij riep dat zijn hervormingen vrijwillig en democratisch moesten zijn of anders niet. Hij accepteerde de transitie zonder geweld en ging noodgedwongen met pensioen. Zijn broer, Boris de drinker nam even de leiding over, maar die maakte er zo verschrikkelijke puinhoop van dat het eter was om de oudste zoon Vladimir directeur te maken. Na enkele jaren werd duidelijk dat de Westburgers zich niet hielden aan de gemaakte afspraken met Vader Michael. Uncle Joe en zijn vrienden gingen overal op bezoek en beloofden iedereen die lid werd van Atlantis economische voorspoed en veiligheid. In de jaren daarna werden steeds meer families in het Slavisch kwartier lid van Atlantis. Iedereen kocht nieuwe kruisbogen, musketten en pistolen en die werden allemaal richting het Slavak familiecomplex gericht. 33. Iedereen mocht lid worden van Atlantis, behalve Vladimir, want die moest de vijand blijven. Want als er geen vijand meer was, wilde niemand meer lid worden van Atlantis en zoveel geld besteden aan de wapens van Uncle Joe en zijn vrienden. Vladimir vroeg wel steeds, ‘maar we waren toch vrienden?’’ , maar dan lachten ze wat en zeiden dat het niet om hem ging.

Zelfs de oude Vader Michael voelde zich verraden en zei tijdens een herdenkingsbijeenkomst bij de familie German 25 jaar na het grote vredesverdrag dat Uncle Joe en de Westburgers met hun schietvereniging Atlantis de veiligheidsafspraken hadden verbroken. Niemand luisterde meer naar Michael. Ach. Hij was een oude man, die nog geloofde in vrede en rechtvaardigheid Het was allemaal al zo lang geleden en alles ging goed voor hen. Ze sloten hun ogen voor de problemen in het Slavisch kwartier en de onvrede in de nieuwe volkswijken. XXX Alternatief.TV is een platform waarin Ab Gietelink via interviews met interessante gasten en eigen columns kritische inzichten tegenover het dominante denken zichtbaar maakt Website: https://alternatief.tv Telegram: https://t.me/AlternatiefTV Twitter: https://twitter.com/AbGietelink Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ab-gietel... Facebook: https://www.facebook.com/Alternatief.TV Donaties: https://alternatief.tv/donaties/

Ab Gietelink & Alternatief