Van Haga over stikstofbemoeienis vanuit de Europese Unie: “Brussel kan de rambam krijgen!”

• dinsdag 5 juli 2022
  • Categorie: , , , ,
  • Nederland moet haar veto uitspreken tegen het wanbeleid dat de Europese Unie  voor de boeren in petto heeft.

Kenneth Steffers 5-6-2022

Tweede Kamerlid Wybren van Haga (BVNL) heeft het helemaal gehad met de boerenhaat vanuit Brussel. Midden in de stikstofcrisis dreigt nieuw onheil voor Nederlandse boeren. Volgens Haagse bronnen velt de Europese Commissie mogelijk nog deze week een oordeel over ons mestbeleid. Nederland dreigt de zogeheten mestderogatie te verliezen, waardoor er per direct minder mest uitgereden mag worden. Van Haga: “Dit leidt tot torenhoge rekeningen voor veehouders die hun mest dan moeten laten afvoeren. Een andere optie is dat ze het mes in hun veestapel zetten.

”Volgens het Tweede Kamerlid zorgen “dictaten vanuit de Europese Unie” in samenwerking met het beleid van kabinet Rutte IV ervoor dat Nederlandse boeren eigenlijk geen toekomst meer hebben in dit land, mochten alle politieke plannen doorgang vinden. Van Haga roept in een brandbrief aan de Tweede Kamer op om het huidige stikstofbeleid direct stop te zetten omdat “onze boerenstand kapot wordt gemaakt.

”Van Haga: “Om onze boeren te beschermen, moet Nederland haar veto uitspreken tegen het wanbeleid dat de Europese Unie voor de boeren in petto heeft. Weg met de stikstofeisen, prullemanderen de plannen van PvdA-mastodont Frans Timmermans en het voor boeren onwerkbare mestbeleid gaan we niet uitvoeren.” Volgens Van Haga moeten we minder naar Brussel gaan kijken en meer zelfvoorzienend worden. “Brussel kan de rambam krijgen”, aldus het BVNL-Kamerlid.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

DDS