EU-parlement verklaart kernenergie en gas tot “groene” energie

• zondag 10 juli 2022
  • Categorie: , ,
  •  Dat is dan net te laat, want gas krijgen we niet meer na een grote bek tegen onze leverancier en alle kerncentrales hebben we gesloten omdat die dingen in Japan op een breuklijn stonden. Komende winter vriest iedereen die nog niet verhongerd is dood.

6-7-2022

Het EU-parlement heeft de weg vrijgemaakt voor de classificatie van gas en kernenergie als klimaatvriendelijke energiebronnen, meldt JouWatch. Slechts 278 leden van het Europees Parlement stemden woensdag in Straatsburg tegen de zogenaamde Taxonomieverordening – waarmee zij niet de vereiste absolute meerderheid behaalden. 328 leden van het Europees Parlement stemden tegen, en er waren 33 onthoudingen.

Volgens het voorstel van de EU-Commissie kunnen investeringen in kernreactoren of gasgestookte centrales onder bepaalde voorwaarden als “duurzaam” worden aangemerkt. In de aanloop naar de stemming werd een nipt resultaat verwacht, maar uiteindelijk was het duidelijker dan veel waarnemers hadden verwacht. Een veto in de EU-Raad zou theoretisch nog steeds mogelijk zijn – maar daarvoor zouden 20 van de 27 staten het ontwerp van de EU-Commissie moeten verwerpen.

Dit wordt onwaarschijnlijk geacht. Oostenrijk en Luxemburg hadden echter onlangs gedreigd met gerechtelijke stappen tegen de taxonomieplannen. Het geschil zal dus waarschijnlijk voortduren.

En dus zal er waarschijnlijk weer niets gebeuren en zal Duitsland suïcidaal van de ene energieboycot naar de andere hinkelen.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: