Amerikaanse rechtbank stopt ‘gevaarlijke’ 5G-celtoreninstallatie: “Ze zijn gevaarlijk voor de menselijke gezondheid”

• zondag 31 juli 2022
  • Categorie: , ,
  • Een rechtbank in New York heeft de installatie van 5G-celtorens verboden nadat uit bewijs bleek dat ze een gevaar vormen voor de menselijke gezondheid.

31-7-2022

Bewoners van het gehucht Mahopac in de stad Carmel (NY) daagden Verizon Wireless voor de rechter nadat de telecomgigant had voorgesteld er een in hun buurt te plaatsen, meldt NewsPunch.

Thomas Davis, de hoogste rechter in de staat, was het eens met de grieven van de eisers. Hij oordeelde dat de stad Carmel een onwettige overeenkomst had gesloten met Homeland Towers om een 140 voet hoge zendmast in een woonwijk te bouwen.

Activistpost.com meldt: “We zijn het niet eens met de beslissing van de rechter,” vertelde Manuel Vicente, president van Homeland aan Inside Towers, “en we zullen onze juridische opties met kracht blijven volgen in onze pogingen om essentiële draadloze infrastructuur en diensten naar de inwoners van Carmel te brengen.”

In een nipte stemming om de bouw van de zendmast goed te keuren, stemde gemeenteraadslid Frank Lombardi voor het plan van de zendmast. Als lid van de Maple Estate homeowners association maakte hij echter deel uit van de HOA-groep die 18.000 dollar per jaar zou verdienen aan de grondpacht.

“Hij had zijn belang bekend moeten maken en zich moeten onthouden van de stemming in de gemeenteraad,” verklaarde rechter Davis.

“Het is jammer dat de bewoners van Walton Drive juridische stappen hebben moeten ondernemen tegen Homeland Towers en de stad,” zei voormalig stadstoezichthouder Ken Schmitt, die de oorspronkelijke overeenkomst mede mogelijk heeft gemaakt. “Ik ben blij dat de bewoners hebben gezegevierd. Ik had mijn werk beter kunnen doen en dieper kunnen duiken in de voorwaarden van de schikking. Ik verwijt het mezelf,” zei hij tegen de Westchester Journal News.

“Vijf van ons hebben de advocaat betaald,” zei Rob Cavallaro. “Er is een klein saldo dat we nog moeten betalen. Het doet pijn. Maar er moest iets gebeuren. En hopelijk gaat Homeland Towers weg.”

Verizon Wireless en Homeland Towers hebben eerdere versies van dit plan aangevochten, waarbij ze op obstakels stuitten met betrekking tot plaatsing en bestemmingsplannen. Tot dusver is er nog geen officiële reactie gekomen op de recente juridische overwinning van Mahopac.

In 2021 besliste een federale rechtbank in het voordeel van organisaties en indieners van verzoekschriften die de Federal Communications Commission (FCC) aanklaagden omdat deze de Amerikanen NIET afdoende had beschermd tegen blootstelling aan draadloze straling. Ondanks de uitspraak blijven de FCC en andere overheids- en staatsagentschappen en -commissies de uitrol en verdichting van zowel 5G- als 4G-celtorens en andere draadloze infrastructuur promoten en financieren. Amerikaanse bedrijven en schooldistricten blijven ook 5G, 4G en Wi-Fi installeren voor “privénetwerken”. Bovendien zijn de catastrofale veiligheidsrisico’s voor de luchtvaart als gevolg van de activering van 5G nog steeds niet opgelost. Het ministerie van Defensie (DoD) probeert met 5G ook de risico’s op interferentie van militaire radars te beperken.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: