Verklaring bestuur inzake onderzoek NPO-Ombudsman

• woensdag 15 juni 2022
  • Categorie: , ,

15-6-2022

Als aspirant-omroep maken wij deel uit van het publieke bestel en in dit kader erkennen wij de rol van het instituut NPO-Ombudsman. Het gepubliceerde onderzoek nemen wij serieus.

Ongehoord Nederland is opgericht om een stem te geven aan een substantieel deel van de Nederlandse samenleving dat voorheen te weinig gehoord werd binnen de publieke omroep. Onze groeiende ledenachterban, het enorme succes van het nieuws- en duidingsprogramma ‘Ongehoord Nieuws’ en onze podcasts ’Ongehoord Nieuwscafé’ en ‘Ongehoorde Verhalen tonen onmiskenbaar onze toegevoegde waarde aan.

We staan pal achter de uitzendingen die tot nu toe zijn gemaakt. Wel begrijpen we dat het voor sommigen even wennen is dat er met onze intrede andere meningen en feitelijke interpretaties te zien en horen zijn in het publieke bestel. Wij tonen en interpreteren immers de andere zijde van de nieuwsbol.

Onze programma’s worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en redactionele betrokkenheid gemaakt.

Dat blijven we doen.

Namens het bestuur,