Stevig debat over coalitieakkoord tijdens raadsvergadering Hollands Kroon

• donderdag 30 juni 2022

•  Hollands Kroon -
    “Samen bouwen aan vertrouwen”

30-6-2022

Stevig debat over coalitieakkoord tijdens raadsvergadering Hollands Kroon

“Samen bouwen aan vertrouwen” is de naam van het coalitieakkoord van 2022-2026. In het coalitieakkoord staan de plannen van de coalitie voor de komende 4 jaar. De nieuwe coalitie bestaat uit Onafhankelijk Hollands Kroon, Senioren Hollands Kroon, GroenLinks, Partij van de Arbeid en D66. Tijdens de raadsvergadering op 30 juni heeft de nieuwe coalitie toelichting gegeven bij dit coalitieakkoord. Daarna heeft de gemeenteraad hierover gedebatteerd. Hierbij kwam naar voren dat participatie en samenwerken met de inwoners een belangrijk punt op de agenda is.

Dorpsmanagers

Eén van de punten uit het coalitieakkoord is het inzetten van dorpsmanagers. Om de afstand te verkleinen tussen de inwoners en de gemeente gaat Hollands Kroon werken met dorpsmanagers. Deze personen weten wat er in een gebied speelt, zijn het aanspreekpunt namens de gemeente en kunnen de vertaalslag maken naar de gemeente van wat er speelt en leeft in een dorp. Ook de wethouders zijn aanspreekpunt voor een gebied in de gemeente.

Vroegtijdig betrekken van inwoners

Een ander punt uit het coalitieakkoord is het vroegtijdig betrekken van inwoners. Dat wordt gedaan door vroeg in een traject in gesprek te gaan met inwoners, of door te experimenteren met nieuwe participatievormen.

Coalitieakkoord op de website

Het hele coalitieakkoord is te lezen via gemeenteraad.hollandskroon.nl/coalitieakkoord. De raadsvergadering is terug te kijken via https://bit.ly/3I1iJWJ.

Hollands Kroon