Oud VVD-prominent overgestapt naar BBB

• zondag 26 juni 2022
  • Categorie: , ,
  •  Gert-Jan Oplaat, voormalig VVD-Kamerlid, heeft bekend gemaakt vanaf heden lid te zijn van de BoerBurgerBeweging (BBB).

BART REIJMERINK 26-6-2022

Een week geleden maakte Oplaat bij Op1 zich niet langer thuis te voelen bij de VVD en de partij te gaan verlaten. Inmiddels heeft Oplaat dus weer een nieuw politiek thuis gevonden.

Via Facebook maakte Oplaat bekend zich in te willen gaan zetten voor BBB. In een bericht liet hij weten dat beide partijen elkaar het 'ja-woord' hebben gegeven.

Aan Tubantia laat Oplaat weten dat BBB tijdens de aankomende Provinciale Statenverkiezingen "een democratische coupe" gaat plagen. De oud-VVD'er verwacht dat het CDA en VVD flink wat zetels zullen gaan verliezen.

"CDA en VVD gaan provinciaal meer dan gehalveerd worden. We gaan een democratische coup plegen. Provinciale Staten kiezen de Eerste Kamer en daar kunnen we meer."

Vertrek bij de VVD
    Volgens Oplaat is het stikstofprobleem "de grootste kul en onzin" die Nederland de laatste jaren heeft gehoord. Voor de voormalig VVD-prominent was het dan ook onbegrijpelijk dat juist zijn partij achter radicale reductieplannen staat en de Nederlandse boer compleet wil afknijpen.

De VVD is compleet vervreemd van de oorspronkelijke achterban, waardoor het voor Oplaat onhoudbaar werd om nog lid te werden. "Het doet heel veel pijn dat de partij onze achterban, mijn achterban, zo in de steek laat."

Oplaat kan niet langer lid zijn van een partij die voor een radicaal stikstofbeleid pleit, aldus het oud-Kamerlid vorige week bij Op1.

"We hebben absoluut geen stikstofprobleem. Het is een gecreƫerd probleem. De habitat en vogelrichtlijn waar het in het verleden al over ging, komt het woord stikstof niet in voor. We zijn vastgelopen in dit dossier. Het hoeft niet van Brussel, er zijn andere oplossingen te bedenken en de natuur holt niet achteruit."

NieuwRechts