Het gelijk van FVD: Mijnraad wil gaskraan opendraaien, anders geen leveringszekerheid!

• dinsdag 7 juni 2022
  • Categorie: , , ,
  •  De Mijnraad heeft een advies uitgebracht. En wat voor eentje.

Michael van der Galien 7-6-2022

De Raad laat namelijk weten dat Groningers mentaal (en anderszins) voorbereid moeten worden op ... het opnieuw opendraaien van de gaskraan in hun provincie. Alleen zo kan er leveringszekerheid geboden worden, zeggen de hoogleraren en andere experts in een brandbrief aan het kabinet. Gebeurt dit niet, dan kunnen Nederlanders in de herfst- en winterperiode weleens letterlijk in de kou komen te staan.

Het tij begint langzaam te keren wat betreft gasleveringen vanuit Groningen. Het achterlijke kabinet houdt nog steeds vast aan 'zo weinig mogelijk' gasproductie dit jaar, en zelfs aan het sluiten van het gasveld in de jaren erna, maar de Mijnraad laat nu weten dat dit volstrekt bezopen is. Er is, zeggen de hoogleraren en andere experts, namelijk gewoon geen leveringszekerheid als we het niet zélf produceren.

Oh, en daarbij wil de Mijnraad ook nog eens dat de gasbergingen niet voor tachtig procent gevuld moeten worden, maar voor de volle honderd procent.

FVD krijgt weer gelijk

Forum voor Democratie schrijft naar aanleiding van dit advies terecht op Twitter dat dit betekent dat de partij wéér gelijk krijgt.

"Wij waarschuwen al jaren voor de gevolgen van het dichtdraaien van de gaskraan," aldus FVD dat verder gaat door uit te leggen dat de partij "Nederland [wil] laten draaien op eigen gas. Zo kan de energierekening omlaag en zijn we onafhankelijk van het buitenland."

Het is onderhand al voor de duizendste keer dat FVD gelijk krijgt op dit soort belangrijke onderwerpen, maar op de één of andere manier zorgt dit er nooit voor dat het partijkartel pas op de plaats maakt, sorry zegt, en het beleid aanpast. Nee, ze blijven de partij demoniseren en zoveel mogelijk negeren. Terwijl het dus juist FVD is dat de hele tijd alles juist voorspelt.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

Triest, maar dit is hoe het partijkartel rolt... en ik ben bang dat alle Nederlanders daar in de koude herfst en winter de rekening voor betaald krijgen doordat er dan gewoon niet genoeg gas is.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

DDS

Johan Zillig zei

Wij nuchtere Nederlanders zien de wensen van de regering om Groningse gasvelden te sluiten, slechts als een mening. De realiteit zal hun mening snel veranderen, of we hebben te maken met een stelletje zotten in Den Haag, die het volk de komende winter rustig in de kou laten zitten.
    Hopelijk zitten onze leiders ook dan in de kou.