Coalitie Hollands Kroon bezegelt akkoord met een handtekening

• maandag 27 juni 2022

HOLLANDS KROON - WIERINGERWAARD

De nieuwe coalitie van Hollands Kroon - bestaande uit Onafhankelijk Hollands Kroon, Senioren Hollands Kroon, GroenLinks, Partij van de Arbeid en D66 - presenteert dinsdag 28 juni om half vier haar coalitieakkoord.

Lydia Jasper 27-6-2022

In De Oude School in Wieringerwaard zetten de fractievoorzitters Alexander Bügel, Jip Pankras, Lilian Peters, Sylvia Buczynski en Maarten Versluis hun handtekening onder het akkoord. Alexander Bügel van Onafhankelijk Hollands Kroon geeft dan ook een toelichting op de inhoud en hoe de coalitie tot stand is gekomen. ,,Het lijkt me niet zo netjes om dat nu te doen en voor de muziek uit te lopen’’, antwoordt hij desgevraagd.

De coalitie bezet achttien van de 29 zetels in de gemeenteraad. De verdeling ziet er uit als volgt: Onafhankelijk Hollands Kroon (8), Senioren Hollands Kroon (4), GroenLinks (2), Partij van de Arbeid (2) en D66 (2).

Noordhollands Dagblad