BVNL-voorman Van Haga roept VVD op stekker uit stikstofkabinet te trekken: 'Laat dan écht verzet zien!'

• zaterdag 11 juni 2022
  • Categorie: , , , ,
  •  BVNL-leider Wybren van Haga heeft geen goed woord over voor de vandaag gepresenteerde stikstofplannen van het kabinet.

Wout Willemsen 10-6-2022

Maar wat hij nóg erger vindt is dat de VVD doet alsof ze tegen die plannen zijn, blijkt uit een persbericht dat BVNL deelde met deze site. 'Voeg dan de daad bij het woord en pleeg écht verzet: trek de stekker uit dit stikstofkabinet', is de strekking van Van Haga's bericht.

“Minister Van der Wal stelt dat ze een probleem voor Nederland aan het oplossen is, maar met het kapotmaken van de boeren is zij het probleem”, stelt Tweede Kamerlid Van Haga, die wil dat deze stikstofhoax en deze doodlopende horrorweg voor boeren snel wordt beëindigd.

Als het aan de VVD-minister ligt gaan boeren een sombere toekomst tegemoet. Het kabinet verwacht dat nieuwe stikstofmaatregelen de veestapel flink zullen laten krimpen. De VVD riep deze week in verzet te komen tegen het compleet uithollen van de boerensector.

Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk!

“Ik erger mij groen en geel aan het zogenaamde ‘verzet’ van de VVD tegen het stikstofbeleid van het kabinet. Het is de eigen minister die de landbouweconomie wil slopen en 25 miljard euro gereserveerd heeft voor het aanpakken van de hoax die stikstof heet. Met dat geld worden boeren verleid om te stoppen, worden bedrijven verplaatst of kan de overheid boeren onteigenen. Totaal onaanvaardbaar. Dus als de VVD zich hier echt tegen wil verzetten, trekt het vandaag nog de stekker uit dit stikstofkabinet”, aldus Van Haga, die nieuwe verkiezingen wil. “Dat kan morgen op het VVD-congres geregeld worden. Dan weten we of de VVD niet alleen roept voor bühne, maar ook daadwerkelijk een streep trekt van tot hier en niet verder!”

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

DDS