blckbx today: eigen immuniteit sterker dan vaccins | embryowet onethisch? | klimaatangst in het onderwijs

• woensdag 1 juni 2022
  •  blckbx today

Zie Hier

The New England Journal of Medicine heeft een artikel gepubliceerd over onze eigen immuniteit die beter beschermt tegen corona-infecties dan een vaccin. Statisticus Maurice de Hond praat ons bij. De nieuwe voorgestelde embryowet, waarbij embryo's legaal gekweekt zouden mogen worden voor wetenschappelijk onderzoek, werpt een ethisch vraagstuk op. Rechtsfiloof Raisa Blommestijn zet de kwestie uiteen. Dat en meer, in blckbx today

Woensdag 1 juni 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• The New England Journal of Medicine heeft een artikel gepubliceerd waar uit een studie blijkt dat onze eigen immuniteit beter beschermt tegen corona infecties dan een vaccin. Statisticus Maurice de Hond praat ons bij.
    • De nieuwe voorgestelde embryowet, waarbij embryo's legaal gekweekt zouden mogen worden voor wetenschappelijk onderzoek, werpt een ethisch vraagstuk op. D66 en VVD botsten deze week met de Christenunie hierover. Rechtsfiloof Raisa Blommestijn zet de kwestie uiteen.
    • Emeritus-hoogleraar Guus Berkhout stuurde een open brief naar de kinderombudsman over zijn zorgen hoe kinderen, volgens hem, worden blootgesteld aan een "angstcampagne rond klimaatverandering".
    • Aan de desk staan rechtsfilosoof Raisa Blommestijn, statisticus Maurice de Hond en programmamaker Flavio Pasquino.
    • Presentatie: Sanae Orchi