blckbx today #44:

• woensdag 8 juni 2022
  • Categorie: , ,
  • Journalistieke code NPO? | Stikstofplannen met grote gevolgen | Docu: What is a Woman?

ZIE HIER

Minister Christianne van der Wal (VVD) presenteert vrijdag haar nieuwe stikstofplannen. Ruim 500 VVD-leden zijn tegen haar plannen waarbij de haalbaarheid, de geloofwaardigheid van de modellen en de gevolgen voor de agrarische sector de grootste punten van zorg zijn. Volgens ombudsman Margo Smit is de journalistieke code van de NPO geschonden bij de omroep Ongehoord Nederland. Ook andere omroepen moeten zich die kritiek aantrekken. Wat bedoelt ze hiermee? Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 8 juni 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Volgens ombudsman Margo Smit is de journalistieke code van de NPO geschonden bij de omroep Ongehoord Nederland. Ook andere omroepen moeten zich die kritiek aantrekken. Wat bedoelt ze hiermee?
    • Minister voor Natuur en Stikstof Christianne van der Wal (VVD) presenteert vrijdag haar nieuwe stikstofplannen. Ruim 500 VVD-leden zijn tegen haar plannen waarbij de haalbaarheid, de geloofwaardigheid van de modellen en de gevolgen voor de agrarische sector de grootste punten van zorg zijn.
    • Het draait in de documentaire 'What is a Woman?' om een simpele vraag: 'Wat is een vrouw?' Toch lijkt niemand die vraag in de documentaire van Matt Walsh te kunnen beantwoorden. Sietske Bergsma bespreekt met ons hoe dat kan.
    • Aan de desk staan publicist Sietske Bergsma, wetenschapsjournalist Marcel Crok en redacteur Bas Reijnierse.
    • Presentatie: Bjorne Willemsen
    blckbx