blckbx today: 'Ministry of Truth' bestrijdt desinformatie, KLM voor de rechtbank gedaagd en meer...

• maandag 2 mei 2022
  • Categorie: , ,
  • blckbx today

2-5-2022

Zie Hier

Desinformatie staat niet alleen in Europa, maar ook in de VS hoog op de agenda. Zeker nu met het Disinformation Governance Board, ook wel 'The Ministry of Truth' genoemd. Luchtvaartmaatschappij KLM neemt alleen nog gevaccineerd personeel aan. De Vereniging Nederlandse Vliegers beschouwt dit als discriminatie en daagt ze daarom voor de rechtbank. Dat en meer in blckbx today.

Maandag 2 mei 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• In Europa kennen we sinds kort de Digital Services Act, ook wel de Censuurwet genoemd. In de Verenigde Staten is er nu de Disinformation Governance Board, die in de volksmond ook wel 'The Ministry of Truth' wordt genoemd.
    • Luchtvaartmaatschappij KLM neemt alleen nog gevaccineerd personeel aan. De Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers beschouwt dit als discriminatie en daagt daarom KLM voor de rechtbank op 19 mei aanstaande.
    • We blikken vooruit naar 6 mei. Het is dan 20 jaar geleden dat Pim Fortuyn werd vermoord.
    • Een nieuwe WOB-gate update: deze keer over hydroxychloroquine (HCQ).
    • Aan de desk staan onderzoeksjournalist Daan de Wit, redacteur Bas Reijnierse en programmamaker Flavio Pasquino
    • Presentatie: Sanae Orchi