Kaag en ’s lands financiën

• dinsdag 12 april 2022
  • Ook zo geschrokken van het zorg acterende hoofd van onze vakinhoudelijke onbenul op Financiën? Alsof ze 66 wilde nachten had doorgebracht met haar idool Klaus Schwab.

11-04-2022

Ze kwam als een uit haar rol struikelende stervende zwaan mededelen dat we financieel in zwaar weer terecht waren gekomen. En dat was schrikken! Immers iedere burger ging en gaat ervan uit dat de geldpersen nog steeds overuren maken.
    We konden toch jarenlang geld lenen met een negatieve rente: dus met geld toe. De geldboom groeide voorbij de sterren. Dat het eens fout moet gaan werd tot voor kort vanuit het heilige torentje ontkend.
    Maar nu kwam de onheilsgodin haarzelf ons zwaarmoedig meedelen dat er onacceptabele tekorten dreigen, terwijl ze her en der nog behoorlijk wat euro’s kostende hulp aan Oekraïne toezegde.

Nou ben ik geen econoom, geen financiële beleidsbepaler en al helemaal geen D66 aanhanger, maar ik wil Frau Kaag best enkele tips geven, al was het maar om te voorkomen dat ook ik en mijn naasten worden meegesleurd in de bijna onafwendbare euro-afgrond.

Ten eerste: Stop met die idiote klimaatwaanzin. De mens is behalve met kernbommen, biologische- of chemische middelen niet in staat de mensheid of zelfs de gehele aarde te vernietigen. Maar ook niet om haar één graad in temperatuur te doen stijgen. Ooit tijdens de laatste IJstijd (100.000 tot ca. 13.000 jaar geleden) konden we lopend naar Engeland. Was de zeespiegel meer dan 50 meter lager. Vanaf toen is de zeespiegel gestaag gestegen, nog voordat de mens het vierkante wiel had uitgevonden, laat staan de benzinemotor.
    Het klimaat wordt bepaald door kosmische invloeden, waarbij de zon met zonnewinden, zonneschaduwen en zonnestormen het merendeel van de beïnvloeding voor haar rekening neemt. Iedereen heeft toch op school geleerd dat diverse ijstijden en woestijnklimaten elkaar hebben afgewisseld? Het zout in de grond bij Boekelo is niet zoals Saharazand met een windje door de lucht aan komen waaien. En zouden we ons wederom slaafs uitsloven door nu de kachel op 19 graden te zetten en korter te gaan douchen, dan nog doen wereldmachten als de VS, Rusland, China en India niet mee. Dus Kaag, hier liggen zo’n 60 miljard eurootjes voor het oprapen. Wil je toch met iets pontificaal op de bühne scoren, sluit Tata Steel en belast het vliegen. Ga zelf overal met de trein naar toe, laat de VS rustig rechts liggen.

Ten tweede: Bespaar op defensie i.p.v. ons angst aan te luteren betreffende het Russische gevaar. Volg toch de msm eens wat beter. De landelijke dagbladen en alle kakelaars op de tv beweren dat de Russen maar moeizaam vorderen in het Oekraïense. De Russen zouden volgens de westerse propagandakanalen enorme verliezen lijden. De strijders van de nazistische en uiterst corrupte Zelensky hakken dagelijks hele Russische konvooien de pan in. Welke ernstig beschadigde Russische divisie zou dan nog na eerst Oekraïne ook Polen en Duitsland onder de voet lopen, voordat ze bij Lobith de Rijn komen oversteken?
    Waarom miljarden uitgeven aan militair materieel, als het de Russen al dun door de legerbroek loopt wanneer onze goed getrainde soldaten alleen maar pief, paf, poef roepen? Dat is kosteloos vast afschrikwekkend genoeg.

Ten derde: Belast de inkomens en de vermogens van de rijken eens eerlijk. Onderzoek heeft uitgewezen dat de onderkant van de bevolking wordt beloond met ca 55 % belastingdruk, terwijl de allerrijksten maar aan zo’n 36 % toekomen, als ze al niet door ontwijking en ontduiking nog veel minder bijdragen. Waar blijft de solidaire slogan dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dienen te dragen?

In 3 stappen heb ik in pak ‘m beet 700 tekens ruim 70 miljard bespaard. Ja, Sigrid, en dat terwijl ik net zo min als jij deskundig genoeg ben om het Ministerie van Financiën adequaat te runnen. Maar goed, ik hoef ook niet zo nodig. Ik zal ook nimmer willen opstomen om minister president te worden en dat is in het belang van Nederland maar goed ook. Stiekem durf ik wel arrogant te stellen dat ik het op Financiën, ondanks mijn gebrek aan voldoende kennis en kunde, beter zou doen dan de prima donna van een kiezersbedriegende partij met een aantal zesjes. Juist de toeslagenouders en Groningen zouden bij mij warme prioriteit krijgen

Ik zou willen eindigen met 5 historische woorden: “O Nederland, let op uw saeck.”
    We zijn een te mooi land om dit aan de nukken van querulanten als Mark, Hugo en Sigrid over te laten. En de Russen? Die gaan hier niet komen, hooguit als toeristen om bv. de Floriade in Almere financieel uit de stront te trekken.

Rients HofstraPluchen Revolutie