Hoeveel oorlogen van de VS waren eigenlijk succesvol?

• zaterdag 30 april 2022
  •  Poetin heeft de minste schuld aan de Oekraïne-oorlog.

Hoeveel oorlogen van de VS waren eigenlijk succesvol?

(Door: “KEWIL” – Vertaling: E.J. Bron)

Nadat de VS nu van de Oekraïne-oorlog een oorlog van de VS tegen Rusland maken en de seniele/debiele Amerikaanse president Biden Poetin een “slager” noemde, zei de Amerikaanse minister van Defensie, Lloyd Austin, nu dat de VS zouden willen verhinderen dat Rusland zich weer zou kunnen bewapenen. Rusland zou nooit meer tot dingen zoals de invasie van de Oekraïne in staat mogen zijn.

Dat betekent dus dat de VS de Russen graag willen ontwapenen en, wat ze altijd al wilden, de boel aan stukken willen slaan. Dan is de vraag te stellen of de VS sinds 1945 überhaupt een van hun vele oorlogen en militaire operaties gewonnen hebben?

• 1950 tot 1953: Korea-oorlog. 4 miljoen doden, land in tweeën gedeeld, in Noord-Korea dreigt dictator Kim Jong-un ons tegenwoordig om de paar weken met nieuwe tests van atoomraketten, en het Amerikaanse leger bewaakt nog steeds Zuid-Korea. Tot op de dag van vandaag geen vredesverdrag.
    • 1961/1962: Cuba-crisis. Tot op de dag van vandaag onvriendelijke betrekkingen.
    • 1964 tot 1975: Vietnam-oorlog. Oorlog verloren, laagste schatting 1,5 miljoen doden, smadelijke vlucht van de Amerikanen.
    • 1999: Kosovo-oorlog: Bombardementen zonder VN-mandaat, tot op de dag van vandaag onvrede.
    • 2001 tot 2021: Afghanistan-oorlog. Ontelbare doden, zege van de Taliban, smadelijke aftocht.
    • 2003 tot 2012: Irak-oorlog. Meer dan 1 miljoen doden, VS winnen niets, tot op de dag van vandaag geen vrede, land uiteengevallen.
    • 2011: Libië. De VS, samen met Engeland en Frankrijk, bombarderen het land een burgeroorlog in, die tot op de dag van vandaag voortduurt.
    • 2011: Syrië. Het land wordt een burgeroorlog in gebombardeerd, die tot op de dag van vandaag voortduurt. Iedereen die het wil, mag bombarderen, ook Trump heeft dat gedaan, omdat zijn dochter wegens propagandaleugens jammerde over chemische wapens, ziekenhuizen en dode baby´s. Dat gaat zo tot op de dag van vandaag.

Deze lijst is slechts een klein fragment van de vele oorlogen en militaire operaties van de VS. Hier dient helemaal niet beoordeeld te worden wat zinvol was (bijv. de eerste Irak-oorlog/Koeweit 1991 volgens ons) en wat niet, alleen maar dat de meeste veldtochten van de VS sinds 1945 volledig zijn mislukt.

En nu willen diezelfde VS dus uitgerekend het grote Rusland, dat meer dan 6000 atoomkoppen bezit, een kopje kleiner maken? En Duitsland doet mee?! Sorry hoor, maar onze oorlogshitsers zijn allemaal volledig koekoek en in één woord crimineel.

En nogmaals dient er bescheiden op te worden gewezen dat Poetin 20 jaar geleden in de Duitse Bondsdag nog een staande ovatie kreeg van alle partijen en er gediscussieerd werd over de toetreding van Rusland tot de NAVO. Wat ging daar – opzettelijk – verkeerd?

Nee, Poetin heeft de minste schuld aan de Oekraïne-oorlog. De Amerikanen en bepaalde krachten in het Westen wilden de Russen vanaf het begin niet. Zij willen Rusland graag in het stof zien bijten en de hele wereld beheersen. Zal dat ooit gebeuren?

Bron:
    pi-news.net
    Door: “KEWIL”

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)