De oorlog in Oekraïne is oplichterij

• vrijdag 29 april 2022
  • Categorie: , ,
  • Nadat Big Pharma zijn zakken heeft mogen vullen is nu het militair-industrieel-complex weer aan de beurt

29-4-2022

"Oorlog is oplichterij,” schreef US Maj. Generaal Smedley Butler in 1935. Hij legde uit: “Oplichting kan het best omschreven worden, denk ik, als iets dat niet is wat het lijkt voor de meerderheid van de mensen. Slechts een kleine ‘inside’ groep weet waar het om gaat. Het wordt uitgevoerd in het voordeel van enkelen, ten koste van velen. Aan de oorlog verdienen een paar mensen een enorm fortuin, schrijft Ron Paul.

Generaal Butlers opmerking beschrijft de reactie van de VS/NAVO op de oorlog in Oekraïne perfect.

De propaganda blijft de oorlog in Oekraïne afschilderen als die van een onuitgelokte Goliath die erop uit is een onschuldige David te decimeren, tenzij wij in de VS en de NAVO enorme hoeveelheden militair materieel aan Oekraïne geven om Rusland te verslaan. Zoals altijd het geval is met propaganda, wordt deze versie van de gebeurtenissen gemanipuleerd om een emotionele reactie teweeg te brengen ten voordele van speciale belangen.

Eén groep van speciale belangen die massaal profiteert van de oorlog is het Amerikaans militair-industrieel complex. Raytheon CEO Greg Hayes vertelde onlangs op een aandeelhoudersvergadering: “Alles wat vandaag naar Oekraïne wordt verscheept, komt natuurlijk uit voorraden, hetzij bij Defensie, hetzij bij onze NAVO-bondgenoten, en dat is allemaal geweldig nieuws. Uiteindelijk zullen we het moeten aanvullen en zullen we een voordeel zien voor het bedrijf.”

Hij loog niet. Raytheon, samen met Lockheed Martin en talloze andere wapenfabrikanten genieten van een meevaller die ze in jaren niet hebben gezien. De VS heeft meer dan drie miljard dollar uitgetrokken voor militaire hulp aan Oekraïne. Ze noemen het hulp, maar het is eigenlijk bedrijfswelzijn: Washington stuurt miljarden naar wapenfabrikanten voor wapens die naar het buitenland worden gestuurd.

Volgens vele berichten worden deze zendingen wapens, zoals de Javelin antitankraket (gezamenlijk geproduceerd door Raytheon en Lockheed Martin), opgeblazen zodra zij in Oekraïne aankomen. Dit stoort Raytheon helemaal niet. Hoe meer wapens er door Rusland in Oekraïne worden opgeblazen, hoe meer nieuwe orders er van het Pentagon komen.

Voormalige Warschau Pact landen die nu lid zijn van de NAVO zitten ook in het complot. Zij hebben ontdekt hoe ze zich kunnen ontdoen van hun 30 jaar oude wapens van Sovjetmakelij en moderne vervangers kunnen krijgen van de VS en andere westerse NAVO-landen.

Hoewel velen die sympathiseren met Oekraïne juichen, zal dit miljarden dollar kostende wapenpakket weinig verschil maken. Zoals voormalig US Marine inlichtingenofficier Scott Ritter vorige week op het Ron Paul Liberty Report zei: “Ik kan met absolute zekerheid zeggen dat zelfs als deze hulp het slagveld bereikt, het geen enkele invloed zal hebben op de strijd. En Joe Biden weet dat.”

Wat we wel zien is dat de Russen moderne wapens van de VS en de NAVO bij tonnen buitmaken en ze zelfs gebruiken om meer Oekraïners te doden. Wat een ironie. En wat voor kansen krijgen terroristen, met duizenden tonnen dodelijke hightech wapens die in Europa rondzwerven? Washington heeft toegegeven dat het geen enkele manier heeft om de wapens die het naar Oekraïne stuurt te traceren en dat het geen enkele manier heeft om ze uit de handen van de slechteriken te houden.

Oorlog is zeker een vorm van afpersing. De VS bemoeien zich al met Oekraïne sinds het einde van de Koude Oorlog, en gingen zelfs zover dat ze in 2014 de regering omver wierpen en de kiem legden voor de oorlog die we nu meemaken. De enige manier om uit een gat te komen is te stoppen met graven. Verwacht dat niet op korte termijn. Oorlog is te winstgevend.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: