blckbx today: inflatie Europa ongekend hoog, Duitsland zegt 'NEIN' tegen vaccinatieplicht en meer...

• vrijdag 8 april 2022
  • Categorie: , ,
  • Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch.

Zie Hier

Het Duits parlement zegt 'nein' tegen vaccinatieplicht. Hugo de Jonge overleefde een motie van wantrouwen en blijft aan. De inflatie in Europa is gestegen tot 12%. Hoe komt dat nu echt? Dat en meer in blckbx today.

Vrijdag 8 april 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

- Het Duits parlement zegt resoluut 'nein' tegen vaccinatieplichtHun wetsvoorstel om iedereen in Duitsland boven de zestig verplicht te laten vaccineren tegen corona, werd met een grote meerderheid weggestemd.

- Hugo de Jonge overleefde gisteravond het kamerdebat, ondanks allerlei belastende informatie in de vrijgegeven WOB-documenten.

- De inflatie in Europa is gestegen tot bijna 12%. Volgens het officiële verhaal ligt dit aan de oorlog in Oekraïne. Wij doken erin of dit wel klopt.

- De omstreden Wet Verplaatsing Bevolkingsgroepen blijkt al in 2018 te zijn aangepast. Hoeveel macht hebben de veiligheidsregio's nu de term 'noodtoestand' is gewijzigd in 'crisissituatie'?

- Aan de desk staan publicist Sietske Bergsma, onderzoeksjournalist Daan de Wit en wetenschapsjournalist Rypke Zeilmaker

Presentatie: Sanae Orchi

Iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE om 19:00 uur

Het nieuws belicht vanuit het oogpunt dat je van blckbx gewend bent, diepgravend en kritisch. Dat is wat je van blckbx today kan verwachten. Onder aanvoering van Flavio Pasquino verzorgt het team van redacteuren, de webredactie, video editors, de regie en de techniek drie keer in de week dit unieke live actualiteitenprogramma. Hierbij zal geen enkel onderwerp geschuwd worden en streven wij ernaar om de nodige balans aan te brengen in het brede medialandschap.

blckbx today is iedere maandag, woensdag en vrijdag LIVE te zien op blckbx.tv om 19:00 uur. Heb je de uitzending gemist of wil je op een later moment blckbx today terugkijken? blckbx today is na afloop altijd terug te kijken via blckbx.tv.

Kijken dus en deel blckbx today in jouw eigen omgeving!

Over Stichting blckbx

Blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die wordt gefinancierd door donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen: dát is waar blckbx voor staat.

Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen en professionele content te maken. Denk hierbij aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Om de continuïteit van blckbx te waarborgen, hebben we daarom jouw hulp nodig.

Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijke nieuwsplatform inziet, dan nodigen we je van harte uit om ons te steunen. Alleen dankzij regelmatige donaties kunnen wij onafhankelijke content blijven produceren en onze reikwijdte vergroten, met als doel om de wereld beter te begrijpen. Voor de mensen, door de mensen en met steeds méér mensen.

blckbx