blckbx today: EU kritisch op Hongarije, IPCC-klimaatrapport stuurt aan op gedragsverandering en meer

• woensdag 6 april 2022
  • Categorie: , ,
  • blckbx today:

6-4-2022

ZIE HIER

EU zet Hongarije onder druk met mogelijke subsidiestop. Saillant, twee dagen na de verkiezingswinst van Viktor Orbán. Welke gevolgen heeft het nieuwe IPCC klimaatrapport voor ons? We bespreken het met wetenschapsjournalist Marcel Crok. Ook hebben we een nieuwe WOB-gate update. Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 6 april 2022

In de uitzending van vanavond onder andere:

• EU zet Hongarije onder druk met mogelijke subsidiestop. Saillant, twee dagen na de verkiezingswinst van Viktor Orbán. Bovendien ontvangt het land meer kritische geluiden vanuit verschillende Europarlementariërs.
    • Maandag presenteerde het IPCC het nieuwe klimaatrapport. Hiermee lijkt aangestuurd te worden op gedragsverandering. Is dit de opmaat naar een persoonlijk CO2-budget?
    • Inmiddels gaat de EU over tot het vijfde sanctiepakket tegen Rusland. Maar wie wordt nu écht hierdoor getroffen?
    • En... een nieuwe WOB-gate update, want de voormalig coronaminister, Hugo de Jonge, moet zich donderdag 7 april verantwoorden in de Tweede Kamer.
    • Aan de desk staan onderzoeksjournalist Daan de Wit, blckbx-redacteur David Boerstra en wetenschapsjournalist Marcel Crok.
    • Presentatie: Bjorne Willemsen