WHO adviseert Oekraïne gevaarlijke ziekteverwekkers in ‘gezondheidslabs’ te vernietigen

• vrijdag 11 maart 2022
  • Categorie: , , , ,
  • Oekraïne heeft meerdere laboratoria waar onderzoek gedaan wordt naar besmettelijke ziektes.

Robin de Boer 11-3-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:20

De Wereldgezondheidsorganisatie heeft Oekraïne geadviseerd om gevaarlijke ziekteverwekkers die zijn opgeslagen in onderzoekslaboratoria in het land te vernietigen. De WHO vreest dat de pathogenen vrijkomen door oorlogsschade en ziektes veroorzaken, schrijft persbureau Reuters, dat spreekt over ‘gezondheidslabs’.

Oekraïne heeft meerdere laboratoria waar onderzoek gedaan wordt naar besmettelijke ziektes. Deze laboratoria werken samen met de Verenigde Staten, de Europese Unie en de WHO.

Journalist Annelies Strikkers wijst erop dat deze biolabs eerder nog niet zouden bestaan. “Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er een kern van waarheid zit in hetgeen de Russische overheid te melden had over de biolabs en dat er nu een wanhopige poging wordt gedaan het straatje schoon te vegen door de EU, WHO en VS,” aldus Strikkers.

Europees Parlement uitgezet

Dit was Russisch nepnieuws volgens de westerse MSM, dat Amerikanen geheime biolabs hadden in Oekraïne, benadrukt journalist Eric van de Beek. “Zelfs de WHO erkent nu dat die er zijn. En tja, als de WHO het zegt, dan kunnen de MSM er natuurlijk niet omheen dat te melden.”

Vier jaar geleden werd de Bulgaarse onderzoeksjournalist Dilyana Gaytandzhieva het Europees Parlement uitgezet nadat ze de Amerikaanse onderminister van Volksgezondheid vragen had gesteld over biolabs van het Pentagon rond Rusland, China en Iran.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Wie is nu het nepnieuws?

“Ik werd vier jaar geleden door de Amerikaanse media weggezet als ‘nepnieuws’. Wie is nu het nepnieuws?” vraagt Gaytandzhieva, die al jarenlang onderzoek doet naar biolabs in onder meer Oekraïne.

Ze heeft documenten gepubliceerd waaruit blijkt dat de Oekraïense overheid ‘gevoelige informatie’ over de biolabs niet naar buiten mag brengen en gevaarlijke ziekteverwekkers naar het Amerikaanse ministerie van Defensie moet opsturen voor biologisch onderzoek.

Oud-presidentskandidaat Tulsi Gabbard zei in het programma van Tucker Carlson dat onderminister van Buitenlandse Zaken Victoria Nuland niet ontkennend antwoordde op de vraag van senator Marco Rubio of er biologische of chemische wapens zijn in Oekraïne.

(Video verwijderd? Klik hier...)