Wat deed het Westen fout? Welke vredesregeling voor Oekraïne is haalbaar? 108 Column Ab Gietelink

• dinsdag 29 maart 2022
  •  Europa is Rusland kwijt geraakt.

20-3-2022

Europa is Rusland kwijt geraakt. Europa heeft Rusland steeds weer geweigerd en uitgestoten. Onze media heeft hen jarenlang belasterd en gediskwalificeerd. Rusland en haar president Poetin kregen van alles de schuld. xxx Een neutraal en soeverein Oekraïne zonder lidmaatschap van de NATO. Die neutraliteit zou in de Oekraïense grondwet moeten worden opgenomen. Respect en gelijkwaardigheid voor Russischtaligen Oekraïne zou moeten erkennen dat de Krim Russisch grondgebied is. Oekraïne zou eveneens de soevereine zelfstandigheid van de Volksrepublieken Donetsk en Loegansk moeten erkennen. Als men zich realiseert dat in die drie Russisch gezinde gebieden referenda zijn geweest met duidelijke pro-Russische uitslagen gaven dan zou de internationale gemeenschap die zelfbeschikking moeten willen respecteren. De bevolkingen van Europa, Oekraïne en Rusland willen vrede en voorspoed. Zij staan tegenover de geopolitieke logica van hun politieke leiding en de propaganda van hun media. Stop de NAVO expansie! Stop de expansie van het militair-industrieel complex en de verhogingen van de oorlogsbudgetten! Stop de wapenleveranties! Stop de economische oorlog! Stop de Oekraïense claim op Russische gebieden! Neem verantwoordelijkheid voor de eigen fouten! Stop de strijd en maak een rechtvaardig compromis met de Russische zijde!. Kies voor de bevolkingen van Europa, Oekraïne en Rusland !

Ab Gietelink & Alternatief