Extreme ziektegolf richt slagveld aan in peloton: ‘Misschien een gevolg van de vaccinatie’

• vrijdag 25 maart 2022
  •  “Nog nooit, nee nog nooit. Zo extreem nog nooit meegemaakt.”

Robin de Boer 25-3-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:49

De Italiaanse wielrenner Sonny Colbrelli zakte maandag in elkaar na de eerste etappe in de Ronde van Catalonië, waarin hij als tweede was geëindigd achter de Australiër Michael Matthews.

De Europees kampioen op de weg en meest recente winnaar van Parijs-Roubaix kreeg een hartmassage en werd daarna naar het ziekenhuis gebracht. Na de sprint was Colbrelli bewusteloos. Hij werd in stabiele toestand naar het ziekenhuis vervoerd.

Wat Colbrelli overkwam in Catalonië houdt het hele peloton bezig. Er zijn heel veel zieken. Tom Teulingkx, voorzitter van de Belgische Vereniging van Sport- en Keuringsartsen (VSK), zei: “We zien de laatste weken regelmatig sporters met myo- en pericarditis.”

Nog nooit meegemaakt

Op de vraag of hij de ziektegolf die nu door het peloton waait al vaker heeft meegemaakt, antwoordde de Belgische wielrenner Iljo Keisse van Quick Step-Alpha Vinyl: “Nog nooit, nee nog nooit. Zo extreem nog nooit meegemaakt.”

“Wel een aantal zieken binnen de ploeg, maar nu gewoon ploegen die nog maar met één man kunnen starten of zelfs ploegen die met niemand aankomen, dat heb ik nog nooit gezien,” zei Keisse.

Slagveld

“Hoe komt dat volgens jullie, dat slagveld?” was de volgende vraag.

“Geen idee, misschien door die maskers, dat je immuniteit een beetje zakt en dat je heel snel besmet raakt, dat is één mogelijkheid,” antwoordde Keisse. “Het is misschien nog veel erger dan iedereen vermoedt. Het is misschien ook een gevolg van de vaccinatie. Dat zou ook kunnen. Niemand die het weet. Hopelijk weten we het snel.”

Maar in plaats hiervan zetten we Willem Engel in de bak!
    Hij kon nog wel eens heel erg gelijk gaan krijgen.

Maar als ik zie dat mensen vanaf 60 weer heel graag in de rij gaan staan voor hun 4e booster dank denk ik: zijn JULLIE wel goed bij je hoofd?

Goedemorgen lezers,

Zojuist in de brievenbus: Post van het Rijksinstituut.

Of ik maar even de volgende booster wil halen.

Lees mee: U krijgt deze uitnodiging omdat u 70 jaar of ouder ben(en nu komt het) EN ONGEVEER 3 MAANDEN GELEDEN UW LAATSTE CORONAPRIK HEEFT GEHAD.
    IK LAAT U EVEN WETEN dat ik nog nooit een prik heb gehad. NOG NOOIT.
    Hetzelfde briefje voor mijn man!

Wie is hier nu gek?