‘Dictator’ Zelenski gaat Tweede Kamer toespreken: ‘Walgelijk!’

• maandag 21 maart 2022
  • Categorie: , ,
  •  “Dus krijgt hij een platform van WEF-vrindje Rutte. Walgelijk!” aldus het Europarlementslid.

Robin de Boer 21-3-2022

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:43

De Oekraïense president Zelenski gaat binnenkort de Tweede Kamer toespreken via een videoverbinding, mogelijk deze week al. De Oekraïense ambassadeur legde het idee voor aan Kamervoorzitter Vera Bergkamp.

Eerder hield Zelenski toespraken voor het parlement van onder meer Duitsland, Groot-Brittannië en Israël. Ook mocht hij het Europees Parlement toespreken. Zelenski vergeleek de situatie in Oekraïne met de Holocaust, tot grote woede van de Israëlische minister van Communicatie. “De oorlog is verschrikkelijk, maar de vergelijking met de verschrikkingen van de Holocaust en de eindoplossing is schandalig,” zei minister Yoaz Hendel.

WEF-vrindje Rutte

Ook Europarlementariër Marcel de Graaff (FVD) laat zich zeer kritisch uit. “Deze dictator zit daar dankzij de nazi’s van Azov, heeft alle oppositie verboden, media de nek omgedraaid en bijna de Derde Wereldoorlog gestart,” schrijft De Graaff.

Nazistische trekjes

“Indien de Tweede Kamer een evidente dictator met nazistische trekjes een luisterend oor geeft en verder met geld ondersteunt, zijn jullie niet meer dan viezigheid onder mijn zool,” voegt rechtswetenschapper Sidney Springer toe.

In eerdere speeches bedankte Zelenski landen voor de steun die Oekraïne heeft ontvangen en drong hij aan op meer maatregelen tegen Rusland. Mogelijk zal hij de Kamer oproepen om meer werk te maken van het bevriezen van banktegoeden van Russische oligarchen.

tsja...