Spike-eiwit coronavirus bevat stukje DNA dat 3 jaar vóór pandemie werd gepatenteerd door Moderna

• donderdag 24 februari 2022
  • Categorie: , , ,
  • Het duurde niet lang voordat de critici van zich lieten horen.

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:46

Het spike-eiwit van het coronavirus bevat een DNA-sequentie die identiek is aan een genetische code die drie jaar voor het uitbreken van de coronapandemie is gepatenteerd door vaccinmaker Moderna. Dat zeggen onderzoekers.

Ze schrijven in het tijdschrift Frontiers in Virology dat de furine-splitsingsplaats, de plaats waar de spike van het virus door een enzym geactiveerd wordt, een klein stukje genetische code bevat dat identiek is aan een deel van een gen dat Moderna in 2016 heeft gepatenteerd.

De onderzoekers zeggen dat de kans dat de gepatenteerde sequentie van Moderna is ontstaan door natuurlijke processen 1 op 3 biljoen is.

Zeer ongewoon

De gepatenteerde sequentie van Moderna is onderdeel van het gen MSH3, dat bestaat uit 3300 stukjes genetische code, zogeheten nucleotiden. De code die de onderzoekers aantroffen, bevat 19 nucleotiden die ook in het spike-eiwit van SARS-CoV-2 zijn gevonden. Dat is volgens het onderzoeksteam ‘zeer ongewoon’.

Het duurde niet lang voordat de critici van zich lieten horen. Professor Lawrence Young, groot voorstander van het coronavaccin, sprak van ‘grappig’ toeval.

Lab

Pfizer-baas Albert Bourla gaf recentelijk toe dat het mRNA-vaccin van zijn bedrijf is ontwikkeld op basis van een virus dat in het lab is gemaakt.

“De data die we hebben ontvangen zijn data die ze hebben gekregen van wat we een pseudovirus noemen. Het is dus niet het echte virus, maar een virus dat we in onze labs hebben gemaakt en identiek is aan het omikronvirus,” zei Bourla.

De studie:

[Infowars]