Rutte bedolven onder kritiek na oproep tot verbroedering: ‘Wat een farce’

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 02:06

Premier Rutte heeft in een interview in het AD opgeroepen tot verbroedering nu de coronamaatregelen worden afgebouwd. “Mijn oproep is nu, naar mezelf en naar alle mensen: laten we elkaar weer opzoeken. Luisteren naar elkaar. Naast elkaar gaan staan,” zegt hij in gesprek met de krant.

“Ik kan alleen maar hopen en ertoe oproepen dat we onze volksaard terugvinden: discussiëren, maar ook een beetje lief voor elkaar zijn. We zijn een gaaf land, zorg dat je familie ook weer een beetje gaaf wordt,” aldus de premier.

Hij wordt overladen met kritiek. “Met de gemeenteraadsverkiezingen in aantocht doet Mark Rutte een oproep tot ‘verbroedering’ – ja, u leest het goed, dezelfde Rutte die enkel tweedracht heeft gezaaid en voor polarisatie heeft gezorgd. Wat een farce, ik hoop dat niemand hier nog in trapt,” schrijft jurist en filosoof Raisa Blommestijn.

De pyromaan roept op geen brand meer te stichten

Journalist Annelies Strikkers reageert: “Rutte doet oproep om geen actieve herinnering te hebben aan zijn mensonterende, Grondwet schendende, leugenachtige beleid van de afgelopen twee jaar.”

“Toen de gemeenteraadsverkiezingen nog niet in aantocht waren, moest ik bijna smeken in de Kamer om Rutte dit te laten zeggen,” schrijft Caroline van der Plas, fractievoorzitter van de BoerBurgerBeweging.

PVV-Kamerlid Fleur Agema haalt uit: “De pyromaan roept op geen brand meer te stichten. Drie weken voor de verkiezingen.”

Nooit meer

“Ik mag hopen dat de meerderheid van de mensen hier echt niet meer in gaat trappen zo vlak voor de verkiezingen. Niet het virus is de oorzaak van de ellende, maar de disproportionele maatregelen die zijn getroffen door jouw kabinet, Rutte. Nooit meer Rutte!” stelt bioloog Richard Steenvoorden.

Auteur en spreker Hans van Tellingen zegt over zijn oproep tot verbroedering: “Ah. Net als in Canada? Wanneer spreekt u zich uit over uw Canadese ambtsgenoot?”

En ondertussen gaat de achterkamertjes politiek STIEKEM gewoon door: als Kuipers dit tekent in MEI is het gedaan met onze vrijheid!

VERPLICHTE VACCINATIE, VERPLICHTE QRCODE, SCHENDING VAN MENSENRECHTEN!

DIT IS GEEN HOAX OF WAPPIE VERHAAL...HELAAS..