Over de hoge inflatie en de gigantische schuldenberg | Hans Hoogervorst | Buitenhof

• zondag 20 februari 2022
  • Categorie: , ,
  •  'We zitten nu in een muntunie die wordt gedomineerd door schulden landen'

20-2-2022

'We zitten nu in een muntunie die wordt gedomineerd door schulden landen', aldus Hans Hoogervorst in #buitenhof. 'Een land als Italië is bankroet, want het heeft een enorme schuld. Bij een normale rente zouden ze dat niet kunnen opbrengen'.

Historisch hoge inflatie, exploderende energieprijzen en de torenhoge wereldwijde schuldenberg, VVD-prominent en oud-minister van Financiën Hans Hoogervorst maakt zich grote zorgen over het monetaire beleid van de Europese Centrale Bank. Hij ziet steeds donkerdere wolken boven het financiële en economische landschap. Welke gevolgen heeft dat en wordt het tijd om in Nederland een discussie te voeren over gevolgen van een vertrek uit de Euro? ➡ Abonneer om niks te missen en praat mee: http://bit.ly/buitenhof-abonneren​ ➡ Bekijk nog een video over economie: http://bit.ly/buitenhofyt-economie Deze video komt uit de uitzending van Buitenhof op 20 februari 2022 https://bit.ly/buitenhof-20-feb-2022 Over Buitenhof: Buitenhof bespreekt politiek en actualiteit in diepte-interviews, debatten of discussies. Met gezaghebbende gasten uit binnen- en buitenland, van politici en CEO’s tot originele denkers. Je ziet ons elke week live op zondag, 12.10 op NPO1. Meer van Buitenhof: » Vind: https://www.buitenhoftv.nl​​ » Lees: http://bit.ly/buitenhof-nieuwsbrief​​ » Like: https://facebook.com/BuitenhofTelevis... » Tweet: https://twitter.com/Buitenhoftv​​ » Check: http://www.youtube.com/buitenhoftv​ » Beluister: http://bit.ly/buitenhof-podcast​ Buitenhof