D van D66 Deep state66?

Datum:
  • maandag 21 februari 2022
  • in
  • Categorie: , ,
  • Uitsluiten in algehele zin is een vorm van onrecht, politieke uitsluiting is wellicht een ondemocratische criminele handeling.


     20-02-2022



    In het dagelijks leven heb je voorkeuren voor bepaalde mensen en soms ook een duidelijke antipathie. Dan laat je zo’n persoon links liggen, als je verder niets van of met hem/haar hoeft. Kinderen hebben het soms in sterke mate, wat nogal eens ontaardt in pestgedrag. Dit laatste komt bij volwassenen verrassend genoeg toch ook nog veelvuldig voor.

    In de politiek is het een ander verhaal. Daar zit je niet voor jezelf (als het politieke systeem goed in elkaar zou zitten) maar voor een bepaalde achterban. Die hoor je te vertegenwoordigen, ongeacht opmerkingen en uitspraken van andere volksvertegenwoordigers.

    Laten we ons even voor het gemak beperken tot de Tweede Kamer en de komende gemeenteraadsverkiezingen. In de TK zitten ‘keurig nette’ partijslaven met de onnodige rotte appelen en wat activistischere partijleden, zoals enkele van de PVV en het FvD. Waarom mag iemand een minister of een mede-Kamerlid niet knettergek noemen als dat in het land ook zo wordt ervaren?

    Als ‘nette’ heren als Rutte (door het WEF geparachuteerd ten koste van Rita Verdonk), De Jonge en nu ook Kuipers (D66) glashard liegen -en niet 1 maal- dan is dat liegen verderfelijker dan de uitingen van Kamerleden die deze Pinokkio’s knettergek noemen, of Kamerleden die hún waarheden uitdragen. Zie Robert Jensen
    Als Kaag (D66) haar protegé Jetten (D66) naar een ministerspost duwt waar hij 35 miljard voor de CO2 hysterie en 25 miljard voor de stikstofidiotie meekrijgt in zijn ministeriele kontzak, dan zal iedere Nederlander dat knettergek noemen.
    Zeker nadat Plasterk jongetje Jetten in een column volledig fileert. Plasterk is wetenschapper, weet waarover hij ’t heeft. Jetten is een omhooggeglibberd vakinhoudelijk onbenulletje, dat is overgeleverd aan lobbyisten en topambtenaren op zijn ministerie, gesteund door de milieugekkies van D66.

    Om nog meer gekkigheid te benadrukken: Kaag (in opdracht van het WEF) als financiële onbenul op Financiën en Ollongren (D66) op defensie waar haar nog uitgelegd moet worden dat daar toch echt een verschil wordt gemaakt tussen een sergeant en een majoor, over een sergeant majoor maar te zwijgen. Knettergek.
    Twee vakinhoudelijke -niet politieke- toppers zijn het kabinet in gehengeld, nadat ze eerst lid moesten worden van D66, respectievelijk Kuipers en Dijkgraaf. Deskundigen binnen een fout systeem. Eerst moesten ze de D66 standpunten uit hun hoofd leren. Enkele dagen daarna moesten ze trouw zweren aan alle compromissen en de binnengehaalde minderheidstandpunten van de andere 3 partijen van Rutte IV. Minderheidsstandpunten die als meerderheidsstandpunten verdedigd en uitgevoerd moeten worden. Dus ook enkele van de kleine CU! Hierdoor wordt hun deskundigheid ingeperkt, worden ze gedwongen te liegen en het kiezersvolk te bedriegen. Met name Kuipers, samen met slimme slapjanus Rutte als de perfecte Pinokkio boegbeelden. Knettergekte.

    Dezelfde Kuipers wil een kritisch adviesorgaan ontbinden. Dat zegt wel iets over zijn machtswellustige arrogantie.
    Kaag heeft het voorzitterschap van de Tweede Kamer binnengeharkt, om daar de onervaren overjarige bakvis Bergkamp (D66) te posteren om de fatsoensnormen te handhaven. Fatsoensnormen naar de mening van keurig opzittende Kamerleden die het kabinet in vele zaken ondemocratisch hun gang laten gaan en zich willig in een verstikkend fractiedisciplinekorset hebben laten snoeren, wat o.a. blijvende noodwetten heeft opgeleverd.

    Politiek is een smerige bedrijfstak en blijft verre van echte democratische idealen. Zeker als blijkt dat de politiek meeschrijft aan de adviezen aan de regering door het OMT. En dit dan eerst ook nog ontkennen. De begrippen democratie en kunde zijn ver te zoeken als we alleen maar kijken naar de uitkeringsaffaire, Groningen, watersnood Limburg, het jaren niet indexeren van pensioenen, het bezuinigen op jeugdzorg, idem in de zorg in het algemeen door de invoering van marktwerking en het in standhouden van onaanvaardbare armoede. De 60 miljard van Jetten zou hier aardig wat lucht kunnen scheppen. Misschien zou er dan nog iets overblijven voor wat extra woningen.
    Is het democratisch om dan de uit het keurslijf stappende Kamerleden (Omtzigt) en regering (Keijzer) een functie elders te wensen of te ontslaan?

    En dan nu in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen nemen, jawel weer D66 en ook GroenLinks het voortouw -door Klaus Schwab ingefluisterd?- om op te roepen na de verkiezingen niet met PVV en FvD in een college te gaan zitten. Knettergek in het kwadraat. Niet dat ik een aanhanger ben van het half linkse en dan weer half rechtse duo, maar omdat het uitsluiten strafbaar zou moeten zijn. Oproepen tot een cordon sanitaire is uiterst verwerpelijk en zeer zeker ondemocratisch. Wellicht belanden miljoenen stemmers daardoor aan de zijlijn. Welk een arrogantie. Maar deze oproep wordt ook nog eens slaafs gevolgd door een ruime meerderheid van de andere Kamerfracties.

    Nu hebben 4 landelijke partijen een loze D in hun partijnaam staan, de andere partijen koketteren er voortdurend mee. Van al die knettergekke partijen slaat D66 echter alles. Denk nog maar eens aan enkele jaren geleden toen de club van toen nog Pechtold het referendum -zonder referendum- de prullenbak in kieperde. Hans van Mierlo zou in 1966 hebben staan dansen als hij het AS-systeem had kunnen toepassen. Wat had Nederland er dan nu anders uitgezien.

    We hebben echt een nieuw staatsbestel zie AS-systeem nodig, waarbij carrièrepolitici een functie elders dienen te aanvaarden en volksvertegenwoordigers daadwerkelijk een eigen achterban vertegenwoordigen. Met bewezen vakinhoudelijke toppers als beleidspersonen die partijonafhankelijk worden aangezocht en de wens van de meerderheid van het volk gaan uitvoeren. In de Senaat komen dan niet partijpolitiek benoemde oudgedienden, maar wetsdeskundigen, ieder vanuit een eigen discipline, die wetten op correctheid en uitvoerbaarheid beoordelen, die kijken of ze niet in tegenstrijd zijn met bestaande wetten en er voor zorgen dat nieuwe wetten niet ten koste gaan van minderheden. Dan zou naast het net genoemde rijtje hoofdpijndossiers ook het gehele coronabeleid -gebaseerd op vele wetenschappelijke onjuistheden- geheel anders zijn uitgerold.

    Nu zijn minderheden vogelvrij en worden wetten niet getoetst aan de grondwet (dankzij art. 120). En dat is knetter knettergek in 66-voud!

    Rients HofstraPluchen Revolutie


    0 reacties :

    Een reactie posten