‘Belangrijke feiten over de crisis in Oekraïne worden verzwegen’

• vrijdag 25 februari 2022
  • Categorie:
  • In de nacht van woensdag op donderdag vielen Russische strijdkrachten Oekraïne binnen.

‘Belangrijke feiten over de crisis in Oekraïne worden verzwegen’

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 03:37

In de nacht van woensdag op donderdag vielen Russische strijdkrachten Oekraïne binnen. Dit gebeurde nadat president Poetin een speciale militaire operatie had aangekondigd. De Amerikaanse filmregisseur Oliver Stone zei in 2017 in een interview dat de meeste mensen jammer genoeg niet weten hoe de crisis in Oekraïne is begonnen.

Volgens de regisseur worden belangrijke feiten over het ontstaan van de crisis verzwegen. “De regering in Kiev is ongekozen, extreemrechts, zwaar corrupt en wordt vanuit het buitenland aangestuurd,” legde Stone uit.

“Het voortbestaan ervan hangt af van financiële steun uit het buitenland. Ik zie geen echte democratie in Oekraïne,” voegde hij toe. Stone zei ook dat het land ‘één van de belangrijkste doelen van de CIA was’ sinds het begin van de Koude Oorlog.

Surrealistische verdraaiing van de geschiedenis

Al sinds de jaren veertig financierde de VS in het geheim milities en rebellengroepen in het land, onthulde de regisseur. “De Amerikaanse mainstream media geven Rusland de schuld van de gevechten.”

Stone maakte de film ‘Ukraine on Fire’, waarin het ontstaan van de crisis in Oekraïne nader wordt belicht. Hij schreef in 2014 op Facebook dat de omverwerping van toenmalig president Janoekovitsj een coup was, aangestuurd door de CIA. Volgens hem houden de media bewust feiten achter die de Amerikaanse betrokkenheid bewijzen.

In het Westen wordt vooral het verhaal verteld van ‘Rusland op de Krim’, maar in werkelijkheid is het ‘Amerika in Oekraïne’. “Het is een surrealistische verdraaiing van de geschiedenis, zoals we ook in de VS onder Bush zagen voordat hij Irak binnenviel omdat er massavernietigingswapens zouden liggen.”

Dodelijke militaire steun

In 2015 publiceerden hackers gelekte e-mails van miljardair George Soros aan de toenmalige Oekraïense president Porosjenko. Uit die e-mails blijkt dat Soros vond dat de VS ‘dodelijke militaire steun’ moest geven aan Oekraïne.

Soros schreef ook dat het Westen Kiev wilde bewapenen zonder de Minsk-akkoorden te schenden. Hij wilde daarnaast dat Europa jaarlijks één miljard dollar aan financiële steun zou geven aan Oekraïne.

Uit de correspondentie blijkt dat Soros nauw contact onderhoudt met de autoriteiten in Kiev en advies geeft. De miljardair is al sinds 1989 actief in het land. Hij beloofde één miljard dollar van zijn eigen geld in Oekraïne te investeren.

Op één na machtigste persoon

In 2019 stelde de Oekraïense krant Vesti een lijst samen van de 100 meest invloedrijke figuren in Oekraïne. Daaruit blijkt dat Soros de op één na machtigste persoon is in Oekraïne, net achter president Zelensky.

Soros financiert tientallen politieke organisaties in Oekraïne en ook de huidige ministers genieten zijn steun. Al bijna 20 jaar beïnvloedt hij de politiek aldaar.

Terrorist

De Chinese staatskrant Global Times noemde Soros onlangs een ‘terrorist’, ‘de kwaadaardigste persoon ter wereld’ en ‘de zoon van satan’. Ook schreef de krant dat hij wordt veracht door mensen van over de hele wereld omdat hij crises veroorzaakt en daar vervolgens van profiteert. “Maar zijn nieuwste poging is gedoemd te mislukken,” waarschuwde de krant.

De Hongaarse premier Viktor Orban noemde Soros ‘één van de meest corrupte mensen ter wereld’. “Hij bedreigt Hongarije en Polen,” zei Orban op de radio.

Maar dat was toch die aardige Filantroop waar "prinses" Mabel voor werkte?! Raar dat zij niet op de WEF lijst van young global leaders staat. Lex staat er wel op.

Als er ergens stront aan de knikker is dan komt altijd de naam Soros boven drijven.
    De nieuwe partij VOLT, u weet wel die extreme pro EU partij is ook weer opgezet met geld van Soros en ja dat het koninklijk huis met Soros dweept is niet zo verwonderlijk gezien het verleden van deze familie.
    Wat betreft "onze" prinses Mabel(die nooit prinses zou heten), het was het liefje van drugscrimineel Klaas Bruinsma en dat zoiets in de koninklijke familie terecht komt zegt alles over deze familie.