Nederlandse immunoloog fakkelt OMT-advies voor mondkapjes af: ‘De bescherming is nul, fake’

• dinsdag 11 januari 2022
  • Categorie: , ,
  • Het Outbreak Management Team (OMT) kwam gisteren met het advies om voortaan mondkapjes buiten te gaan dragen en om voortaan de medische variant te gaan gebruiken. De Nederlandse immunoloog Carla Peeters moet helemaal niks weten van dit voorstel. “De bescherming is nul, fake”, aldus Peeters.

Bart Reijmerink 11-1-2021

Binnen de medische wereld zijn de meningen verdeeld over het dragen van een zogeheten mondneusmasker. Volgens de Nederlandse immunoloog Carla Peeters heeft het geen nut om een mondkapje te dragen, het haalt namelijk niks uit. En het buiten dragen van zo’n mondkapje doet al helemaal niks. Het is volgens haar de grootste onzin, daarnaast is er geen enkel verschil tussen het dragen van een normaal mondkapje of een medische variant:

“Daarin zit geen enkel verschil. De bescherming is nul, fake. Het slaat nergens op en is de grootste onzin in de wetenschap.”, aldus Peeters tegenover Hart van Nederland.

Ook PVV-politica Fleur Agema vindt het OMT-advies nergens op slaan. Het RIVM heeft de afgelopen weken geen enkele buitensetting gemeld waar mensen vermoedelijk besmet raakten, dus om nu ineens te adviseren dat mensen buiten een mondkapje moeten dragen slaat nergens op. We weten inmiddels hoe belangrijk goed ventileren is om de besmettingskans drastisch te verlagen. Als er één plek is waar de ventilatie op orde is, dan is dat buiten.

Naast het feit dat dit OMT-advies volledig de plank misslaat, zorgt het ook voor verwarring. De laatste maanden heeft men eindelijk de belangrijke rol van goede ventilatie benadrukt, maar door nu stellig te roepen dat men buiten ook een mondkapje moet dragen lijkt het alsof de frisse buitenlucht ook niet veilig is. Terwijl dit idee gewoon niet waar is, buiten is de besmettingskans gewoon vele malen kleiner, zo niet nihil, vergeleken met een slecht geventileerde binnenruimte.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Het OMT ondermijnt op deze manier hun eigen status, door dit soort rare adviezen de wereld in te slingeren.

DDS

Naast dat het merendeel van de OMT leden gesponsord worden door de Farmacie zijn er ook nog een aantal die aandelen hebben in de mondmaskers.
    De maatregelen die die zelfverrijkers voorstellen grenzen aan waanzin.
    Nog erger zijn de domoren die het allemaal geloven en in gestrekte draf naar de drogisterijen gaan.

Er zijn veel wetenschappelijke rapporten die de nutteloosheid van mondmaskers aantonen, sterker nog het is heel ongezond vanwege het ophopen van bacteriën en virussen. Bovendien is de CO2 ophoping in de longen vanwege het moeizamer ademen veel te hoog wat weer erg slecht is voor het functioneren van de hersenen. Merkwaardig is het wel dat de Overheid daar dan weer niets over vertelt.