Brits onderzoek onthult: ‘Natuurlijke immuniteit door verkoudheid beschermt beter en langer tegen corona dan vaccin’

• dinsdag 11 januari 2022
  • Categorie: , ,
  • Het Britse Imperial College slingert opnieuw een onthullend onderzoek de wereld in met positieve berichten over corona-infecties.

Wout Willemsen 11-1-2022

Uit kleinschalig onderzoek is gebleken dat mensen die een verkoudheid hebben opgelopen door (niet Covid-19) coronavirussen, veel beter én langer beschermd zijn tegen corona (Covid-19) en zijn varianten dan mensen die alleen een vaccin hebben gekregen.

De huidige vaccins richtten zich op de uitsteeksels van het virus: het spike-eiwit. De omikronvariant heeft dusdanig gemuteerde uitsteeksels dat het nauwelijks meer lijkt op voorgaande varianten. Dat is de hoofdreden dat de huidige vaccins minder goed werken tegen de omikronvariant.

Het lichaam maakt na een infectie echter ook T-cellen aan die zich niet richten op de uitsteeksels, maar op het ‘lichaam’ van het coronavirus. En aangezien verkoudheidsvirussen ook coronavirussen kunnen zijn, zijn er mensen die door een simpele verkoudheid enorm veel T-cellen in hun bloed hebben. Die mensen raakten niet of veel minder snel geïnfecteerd met de huidige coronavarianten.

“We zagen al in het pre-vaccinatietijdperk dat sommige mensen binnen een gezin altijd negatief testten hoewel ze contact hadden met een besmet persoon. Maar dit kan dus een indicatie zijn dat de T-cellen wel degelijk kunnen bijdragen tot een betere bescherming”, zegt viroloog Steven Van Gucht.

Dat roept natuurlijk de vraag op waarom die vaccins niet gelijk toegespitst waren op het stimuleren van T-celproductie, maar alleen gericht waren op het spike-eiwit. De onderzoekers lopen met een grote boog om die vraag heen en zeggen in plaats daarvan dat hun onderzoek kan leiden tot verbeterde vaccinsmeldt De Telegraaf.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Eigenlijk slaat dit natuurlijk helemaal nergens op. Als er coronavirussen die enkel verkoudheid veroorzaken rondgaan, dan is een infectie met zo’n virus dus eigenlijk voldoende om ook tegen álle corona Covid-19-varianten beschermd te zijn. Nou zijn niet alle verkoudheidsvirussen ook een coronavirus, maar plat gezegd is het: ‘wachten op de juiste verkoudheid en klaar‘. Zo’n vaccin zou alleen voor de kwetsbaren onder ons enig nut kunnen hebben.

DDS

De uitvaartverzorgers hebben het erg druk al wordt er uiteraard in de media erg luchtig over gedaan. De vraag hoe die drukte ontstaan is kan zogenaamd niet beantwoord worden, maar dat er meer aan de hand is dan gewoon wat drukte is een feit. Misschien wat meer "vaccineren" zodat er flink op pensioenen en AOW bespaard kan worden?