Historisch! FVD heeft maar liefst 60.000 nieuwe leden en is VERUIT de grootste partij van Nederland

• zaterdag 1 januari 2022
  • Categorie:
  •   Forum voor Democratie is gewoon heel duidelijk de enige echte volkspartij van Nederland.

Een week of twee voor het einde van 2021 kondigde Forum voor Democratie aan dat de partij graag het jaar wilde eindigen met
    maar liefst 60.000 betalende leden. In Nederland is zoiets
    tegenwoordig ongekend. Het zou de partij anderhalf a twee keer
    groter maken dan de grootste kartelpartij.
    En vandaag is er
    nieuws: het is ze gelukt. Een week of twee voor het einde van 2021 kondigde Forum voor Democratie aan dat de partij graag het jaar
    wilde eindigen met maar liefst 60.000 betalende leden. In
    Nederland is zoiets tegenwoordig ongekend. Het zou de partij
    anderhalf a twee keer groter maken dan de grootste kartelpartij.
    Meer dan 60.000 Nederlanders zijn betalend lid van de club van
    Thierry Baudet, Gideon van Meijeren, Pepijn van Houwelingen,
    Simone Kerseboom en Freek Jansen. Ongekend, echt!

Als je vandaag de website bezoekt van Forum voor Democratie zie je daar vuurwerk en in grote gouden letters: 60.000 leden! Want ja, het is FVD gelukt om zo ontzettend veel leden te verzamelen. Dat ze op koers lagen was al een paar dagen duidelijk; ze gingen op een gegeven over de 55.000 heen, en elke minuut bleef er een nieuw lid bij komen. Dagenlang.

Maar dat ze het echt gelukt is, is wel degelijk opzienbarend. Want in Nederland hebben politieke partijen gewoon niet meer dit soort aantallen betalende leden. 60.000 … dat is iets uit een heel, heel ver verleden, toen de verzuiling er nog was en politieke partijen veel meer waren dan “partijen”: het waren de politieke armen van hele culturele en sociale volksstammen. Iedere volksgroep had een eigen tv-zender, een eigen radio-zender, eigen magazines en kranten, eigen kerken (of juist weer niet), en dus een eigen politieke partij. Je werd daar dan lid van, je bleef lid, en je was daar trots op.

Tegenwoordig is dat niet meer zo… Alleen een handjevol gepassioneerde politieke obsessievelingen is nog lid van een politieke partij.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Normaal gesproken dan. Want Forum voor Democratie is gewoon heel duidelijk de enige echte volkspartij van Nederland. Iets anders kun je niet concluderen nu de partij maar liefst 60.000 leden heeft.

DDS

mmmmmm