Brekend nieuws uit Japan: ‘Antiparacitair medicijn Ivermectine is effectief in behandeling Omicron’

• maandag 31 januari 2022
  • Categorie: , ,
  • Het Japanse farmaceutische bedrijf Kowa Co Ltd heeft vandaag aangekondigd dat Ivermectine “een effectief medicijn” is tegen Omicron.

Door   31-1-2022

Dat blijkt uit een Fase III proef. Dat is de laatste fase in proeven die gedaan worden om te bepalen of medicijnen al dan niet gebruikt kunnen worden.

De proeffase is tot de ontdekking gekomen dat Ivermectine “een antiviraal effect” heeft tegen coronavariant. Kowa heeft samen aan dit project gewerkt met Kitasato University, een medische universiteit in Tokio.

Klinische onderzoeken ter evaluatie van het medicijn, dat vooral wordt gebruikt om parasieten bij dieren en mensen te behandelen, zijn  nog steeds gaande. Maar dit is dus bijzonder belangrijk nieuws.

Ivermectine mag op dit moment niet gebruikt worden (niet in Japan zelf, maar daar gaat het mogelijk dus veranderen, en ook niet in Amerika en Europa) tegen corona. De autoriteiten stellen namelijk dat het niet zou werken. Dat deden ze al vanaf het prille begin van de pandemie.

Daarentegen waren er critici die juist stelden dat Ivermectine wél zou werken. Deze theorieën hebben geresulteerd in het Japanse onderzoek.

Er wordt ongetwijfeld meer onderzoek gedaan nu. Maar het moge duidelijk zijn dat deze aankondiging van Kowa ongelooflijk belangrijk is. Want als Ivermectine inderdaad werkt tegen Omicron (en dan waarschijnlijk ook tegen de andere varianten), tja, dan gaat dat mogelijk voor heel wat controverse zorgen. Als je dat enige tijd geleden slechts opperde werd je immers weggezet als “verspreider van nepnieuws.”

Sterker nog, op de website Rijksoverheid.nl staat nog altijd een artikel met de titel: “Waarom helpt Ivermectine niet tegen corona.” En de Amerikaanse FDA waarschuwt zelfs tégen gebruik in verband met corona.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Overigens wordt dit vandaag bericht door Reuters. Dus als big Tech denkt dat ze ons ervoor moeten bestraffen dat we hierover berichten, nou, dan moeten ze hetzelfde met dat persbureau doen.

Kusje!

Update: Reuters heeft het artikel geüpdatet om te stellen dat het niet om de Fase 3-resultaten gaat maar die ervoor. Ondertussen zegt Kowa zelf op diens eigen website dat de test al sinds eind december 2021 in Fase 3 is.

DDS

Max_Q zei

Bijna 2 jaar verder in het grote covid spel zijn wij, als kwetsbare ouderen nog steeds niet geprikt met experimenteel mRNA troep. OOk nog nooit een wattenstok met verdachte rommel er op in onze neus en/of keel gehad. Ook nog nooit ziek geweest terwijl we geen schwabpampers dragen en gewoon onze dingen doen. Wel hebben we voor alle zekerheid een flinke voorraad ivermectine geregeld voor weinig. Gewoon voor alle zekerheid.Niet omdat het moet maar omdat het kan. Alleen diep treurig dat de wef club de douane blijkbaar opdracht heeft gegeven naar ivermectine te speuren als ware het drugs o.i.d. Ziekelijk mag je dat noemen. Ziekelijk omdat ene Schwab met zijn club meent dat big pharma en andere belanghebbenden beschermd moeten worden. Dezelfde mensen die wij graag straks zien hangen wegens genocide.