$ 1 miljard uit Qatar om Europa en de wereld te islamiseren

• maandag 24 januari 2022
  •  Er bestond nooit twijfel over haar radicale oorsprongen.

$ 1 miljard uit Qatar om Europa en de wereld te islamiseren

(Door: Ezia Giovanino – Vertaling: E.J. Bron)

Uit door het “Middele East Forum” (MEF) onthulde documenten blijkt dat de regering van Qatar in grote omvang “humanitaire” hulp gebruikt om bijna $ 1 miljard aan islamitische organisaties in de hele wereld te verdelen. De door het Forum verwerkte en vertaalde data bevatten bijna 46.000 subsidies evenals honderdduizenden verborgen subsidies, die door de Sjeik Eid Bin Mohammad Al Thani Charitable Association, ook bekend als Eid Charity, werden verstrekt. De financiële middelen (meer dan $ 770 miljoen) gingen tussen 2014 en 2019 naar 288 islamitische organisaties.

In officiële documenten van het Qataarse regime wordt Eid Charity een “semi-statelijke organisatie” genoemd.

Er bestond nooit twijfel over haar radicale oorsprongen. De Carnegie Endowment for International Peace noemde Eid Charity “de waarschijnlijk grootste en meest invloedrijke door salafisten gecontroleerde activistische hulporganisatie van de wereld”. Haar oprichter, Abdulrahman al-Nuaimi, werd in 2013 door het Amerikaanse ministerie van Financiën vanwege zijn nauwe contacten met Al-Qaida geclassificeerd als “Specially Designated Global Terrorist” (SDGT).

Ondanks haar voorgeschiedenis heeft Eid Charity een goede naam, vooral bij internationale organisaties en NGO´s. Deze nieuwste ontdekking zou daar verandering in kunnen aanbrengen.

In Jemen schijnt Ewid Charity bijna $ 20 miljoen aan met Al-Qaida verbonden liefdadigheidsorganisaties zoals Al Ihsan Charitable Society, Rahma Charity en Al Hikma Yemeni Charitable Society geschonken te hebben. Al Ihsan wordt geleid door Abdullah Mohammed al-Yazidi, die lid was van de interne raad Hadhrami van Al-Qaida op het Arabisch schiereiland (AQAP). Bij de Rahma Charitable Foundation gaat het om een door de VS als terroristisch geclassificeerde organisatie, die door de regering “AQAP-camouflageorganisatie” genoemd wordt.

In de Palestijnse gebieden verdeelde Eid Charity $ 3 miljoen aan het Qataarse Comité voor de Wederopbouw van de Gazastrook, dat openlijk de door de VS genoemde Palestijnse Islamitische Jihad ondersteunt. Ze schonk € 5 miljoen aan de Islamitische Liefdadigheidsvereniging in Hebron, hoewel ze door de Duitse geheime dienst genoemd wordt als “rechtstreeks verbonden aan Hamas”.

In Pakistan werden 830 subsidies voor in totaal bijna $ 11 miljoen door de Eid Charity verstrekt aan een organisatie, die blijkbaar overeenkomt met de naam en de vestigingsplaats van de Al-Furqan Foundation Welfare Trust die het Amerikaanse ministerie van Financiën een “belangrijke leiding voor de financiële en materiële ondersteuning van terroristische groepen en hun activiteiten in Pakistan en Afghanistan noemt, in enkele gevallen onder de dekmantel van humanitair werk”. Het ministerie van Financiën stelt bovendien vast dat Al-Furqan “terroristische organisaties zoals Al-Qaida, de Taliban en Lashkar-e-Tayyiba financieel en op een andere wijze heeft ondersteund.”

In andere delen van de wereld, van Egypte tot India, van Oost-Afrika tot Indonesië, zijn onder de begunstigden van liefdadigheidsprojecten in het kader van het Suikerfeest vaak aanhangers van radicale salafisten te vinden.

Zelfs in het westen hebben “islamisten” van de gulheid van Qatar geprofiteerd. In het Verenigd Koninkrijk schonk de Eid Charity $ 2 miljoen aan de Al Muntada Al Islami Trust, een salafistische vereniging die contact onderhoudt met de ISIS-financier Nabil al-Awadi.

In Frankrijk schonk ze enorme bedragen aan vooraanstaande instellingen van de Moslimbroederschap, wat de beweringen in de Qatar Papers, een onderzoeksstudie van de Franse journalisten Christian Chesnot en Georges Malbrunot uit het jaar 2019, onderbouwt.

En in de Verenigde Staten speelde de Eid Charity bijna $ 100.000,- via Canada aan het Colorado Muslim Community Center door, een instelling die door de salafistische geestelijke Karim Abu Zaid wordt gecontroleerd, een onverholen apologeet van de Taliban.

Weliswaar bestonden er eerder al talrijke anekdotische bewijzen die het regime van Qatar in verband brachten met de financiering van het globale “islamisme”, maar deze door het Middle East Forum onthulde documenten zijn de tot nu toe meest omvangrijke bewijzen.

Het databestand is reusachtig, en er moeten nog tienduizenden documenten onderzocht worden. Maar zelfs wanneer dit slechts een klein deel van de totale uitgaven van Qatar voor zijn “islamistische” partners in de hele wereld is, toont deze nieuw ontdekte informatie duidelijk aan dat Qatar aan het hoofd van een nieuwe globale soennitisch-ïslamistische” as staat.

Bron:
    unser-mitteleuropa.com

Bron oorspronkelijk artikel:
    lavocedelpatriota.it
    Door: Ezia Giovanino

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)