Hoe heeft deze rechter haar (rechten)diploma ooit behaald? - Maria Louise en Jeroen Pols

• woensdag 29 december 2021
  • Categorie: , ,
  • Iedere dinsdag nemen mr. Jeroen Pols en mw. mr. Maria-Louise Genet samen de relevante juridische ontwikkelingen van de week door.

28-12-2021

In de eerste 10 delen van deze reeks bij Weltschmerz is het Dossier (On)Gezondheidsraad besproken, waaronder de sommatiebrief, de dagvaarding in de bodemprocedure, de dagvaarding in de kort geding procedure, de zitting op 8 november 2021, de rol van het CBG, Kamerdebatten, wetgeving en andere bijbehorende zaken. Op 29 november jl. is uitspraak gedaan in deze zaak. In deel 11 is uitgebreid ingegaan op het nieuwe wetsvoorstel rondom de mogelijke invoering van 2G en de uitbreiding van de coronatoegangsbewijzen naar niet-essentiële winkels en dienstverlening (CTB's / QR-code / QR-app). In deel 12 werd er ingegaan op het demonstratierecht. Daarbij werd ingegaan op het rapport van de Venice Commission en de folder van burgemeester Halsema (2018). Op 29 november jl. is uitspraak gedaan in de zaak tegen (de volgende 3 partijen) de Staat, de individuele leden van de Gezondheidsraad en het CBG. In deel 13 is het vonnis ontleed en punt voor punt besproken. In deel 14 is ingegaan op het getuigenverhoor dat 3 weken geleden heeft plaatsgevonden bij de Rechtbank Zeeland-West Brabant waarbij de directeur Taskforce (per ongeluk?) onder ede heeft toegegeven dat hij een presentatie heeft gegeven over de ontmanteling van Fort Oranje in een bijeenkomst waar niet alleen allerlei overheidsinstanties betrokken waren, maar óók een aantal rechters. Dit is absoluut in strijd met artikel 12 van de Wet op de Rechterlijke Organisatie en dus in strijd met de Trias Politica. Vandaag (in deel 15) wordt de Hoger Beroep Dagvaarding (spoedappèl) inzake de Gezondheidsraad besproken. Deze dagvaarding is gisteren betekend en staat voor 4 januari op de rol (roldatum). In deze aflevering wordt puntsgewijs uitgelegd wat er allemaal mankeert aan het vonnis van 29 november 2021 en worden de 7 grieven uitgebreid toegelicht. --- Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema's. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen. Waardeer je onze video's? Help ons een in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz en word Stamgast! https://cafeweltschmerz.nl/register/ Wil je onze nieuwsbrief ontvangen in je mailbox? https://cafeweltschmerz.nl/nieuwsbrief/ Wil je op de hoogte worden gebracht van onze nieuwe video's? Klik hierboven dan op Abonneren!

Stel je toch eens voor dat de bevolking op de hoogte gesteld wordt van de misstanden bij de rechterlijke macht.
    Jaren geleden was er al een verslaafde vrouwelijke rechter aan sex en drugs en die heeft nog lang haar werk kunnen doen. Het artikel heeft ooit in het Parool gestaan.