Waterstanden, Beeldschermafbeelding.

Een bijdrage van Jeroen Hetzler.

Ieder van ons herinnert zich nog wel de heisa van de afgelopen zomer over de hoge waterstanden in Duitsland, België en Nederland. Zoals te verwachten werd op grote schaal door de meeste media moord en brand geschreeuwd over de vermeende catastrofale gevolgen van de door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde. Mea culpa, mea maxima culpa zelfs dus. Laat u dit voor gezegd houden.

Laten we het toch maar eenvoudig houden. De huidige tendens in de klimaatpropaganda is zowat elke hevige regenbui tot ongekend te verklaren. Het kan u moeilijk ontgaan zijn. Ook een paar jaar met hittegolven werden meteen op het schild gehesen en in triomf met veel tromgeroffel tot definitieve bewijzen verklaard van de verschrikkelijke opwarming.

Bewijzen, tja dat valt telkens wel mee. Zo langzamerhand is het tijd om eens met dat gelamenteer op te houden. Na een kleine 50 jaar is er niets merkbaar van die verschrikkelijke opwarming. Geen enkele doemvoorspelling is tot op heden uitgekomen. Hier vindt u de koddigheden van de klimaatpropaganda mooi samengevat: A Short History of Climate Alarmism (netzerowatch.com)

Alle overige projecties van het IPCC zijn bangmakerij gespeend van elke realiteit. En niet in ons belang, maar wel van Schwab (WEF) en de zijnen. Klimaatbeleid is politiek, geen wetenschap. Vandaar al die COP’s. Die houden zich niet bezig met klimaat, maar met machtsverdeling en geldstromen naar die machtscentra. Er bestaat dan ook geen bewijs (evidence) dat de CAGW-hypothese (vermeend door mensen veroorzaakte catastrofale opwarming) aannemelijk heeft gemaakt, ondanks alle geroeptoeter. Niet verwonderlijk. Zomaar even dit:

Gezielte Falschmeldungen werden genutzt, um unsere Gesellschaft zu spalten, Hass zu verbreiten oder Geschäfte zu betreiben. Einseitige oder falsche Informationen kreieren verzerrte Weltbilder und gefährden unser demokratisches Miteinander. Unsere Faktencheck-Redaktion wirkt dem entgegen und deckt tagtäglich Falschinformationen, Gerüchte und Halbwahrheiten auf. Unterstützen Sie diese Arbeit mit Ihrer Spende.

Dan volgt de beroemde foto van de waterstanden in eerdere tijden die zonneklaar laat zien dat de overstroming van 2021 maar kinderspel was vergeleken met die van eerdere jaren. Bron.

Ook de overstromingen in het Ahrdal van 1804 was indrukwekkend met standen tot 2,5 hoog. En dat was nog in Kleine IJstijd. De schade was enorm.

En zo kunnen we wel even doorgaan, bijvoorbeeld de eilandstaten die al decennia onder water hadden moeten verdwijnen, maar nog steeds aangroeien. Ze eisen wel geld. De vraag is waarvoor?

Het wordt hoog tijd ons te ontworstelen aan die klimaatwaanzin en normale mensen worden die zich op een verstandige manier bezig houden met de eisen van de komende tijd, nieuwe energievormen die er echt toe doen anders dan windmolens en zonnepanelen. Wereldwijd wordt hier veel inspanning aan gewijd. Beter dan nutteloze COP’s.

Ceterum censeo Legem Climae delendam esse.

(Overigens ben ik van mening dat de klimaatwet moet worden vernietigd).