Bestuurder Franciscus Gasthuis en Vlietland: kans om ernstig ziek te worden groter bij gevaccineerden

• woensdag 17 november 2021
  • Categorie: , ,
  •  Er wordt momenteel druk gediscussieerd over het 2G-systeem, waarbij iemand alleen een QR-code krijgt als hij of zij is gevaccineerd of van corona is genezen. Een negatieve test volstaat niet meer.

17-11-2021

De ChristenUnie pleit voor een 1G-systeem, waarbij iedereen – gevaccineerd of niet – zich steeds laat testen voor toegang. Marjolein Tasche, bestuurder van het Franciscus Gasthuis en Vlietland in Rotterdam, kreeg in Goedemorgen Nederland de vraag of zij denkt dat zo’n systeem de druk op de ziekenhuizen zal verminderen.

“Ik ben voor ieder systeem dat de druk op de ziekenhuizen en de zorg vermindert. Als dat 1G is, moet dat zo zijn. Aan de andere kant zien we nu dat de kans om ernstig ziek te worden bij gevaccineerden groter is. Wat mij betreft: als er maar wat gebeurt en de vraag over welk systeem precies vind ik echt iets voor microbiologen,” zei Tasche.

Vervolgens gebeurde er iets opmerkelijks. Presentatrice Welmoed Sijtsma verdraaide de woorden van de ziekenhuisbestuurder. “Mevrouw Tasche zei net dat de kans dat je ziek wordt als je gevaccineerd bent groter is, maar dat is natuurlijk… bedoelt ze andersom, om dat, om dat, om dat rechtgezet te hebben,” stamelde Sijtsma.

Van een aantal ziekenhuizen, waaronder het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen en het Maastricht UMC, is bekend dat er vooral gevaccineerde patiƫnten liggen.

Nog even en de 2 of meer malen gevaccineerden zullen ervaren hoe het met hun gezondheid gesteld is, maar ook dan betwijfel ik of ze beseffen dat ze door de Politiek en Media in het ootje genomen zijn.
    De Politiek en Media zullen er voor blijven zorgen dat de ongevaccineerden verketterd worden.