Voor motorcrossers staat het licht in Den Helder bijna op groen. Als de gemeenteraad het goed vindt, krijgen zij toestemming om drie jaar op Kooypunt hun sport te beoefenen

• woensdag 27 oktober 2021
  •  DEN HELDER

Motorcrossers kunnen binnenkort weer gebruikmaken van het terrein aan de Luchthavenweg om hun sport te beoefenen. Burgemeester en wethouders vragen de gemeenteraad om het licht definitief op groen te zetten.

Delano Weltevreden 27-10-2021

De motorcrossers, verenigd in de Stichting Noord Hollandse Geluid Sporten Phoenix, staan al jaren te springen om een definitieve locatie. Er is een plek gevonden in de gemeente Hollands Kroon, maar de procedure is nog niet afgerond. Aan de gemeente Den Helder is gevraagd een tijdelijke locatie toe te staan op Kooypunt. De gemeenteraad heeft eerder een ontwerpverklaring van geen bedenkingen afgegeven. Het college vraagt de Helderse volksvertegenwoordiging nu om daar een definitieve verklaring van te maken.

Zienswijzen

Tegen het voornemen van de gemeente om een tijdelijk motorcrossterrein toe te staan zijn drie zienswijzen ingediend. Die zijn door het college weerlegd. Als de gemeenteraad de afhandeling van de zienswijzen goedkeurt, kan de vergunning aan de crossers worden verleend. Die is 1111 dagen geldig. De crossers mogen in die periode per jaar acht trainingsdagen en vier wedstrijddagen inplannen.

Noordhollands Dagblad