'Massavorming en complotdenken hebben dezelfde psychologische functie.' Gesprek met Mattias Desmet

• zaterdag 2 oktober 2021
  • Categorie: , ,
  •  Marlies Dekkers in gesprek met klinisch psycholoog Mattias Desmet over de relatie tussen massavorming en complotdenken.

2-10-2021

De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van journalist Paul van Liempt, filosoof Ad Verbrugge en David van Overbeek De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met Centrum Ethos aan de VU en Filosofische School Nederland. Volg ons! Website: https://www.denieuwewereld.tv​​​​​​​​​​ Twitter: https://twitter.com/De_NieuweWereld​​... Wil je ons steunen? Dat kan hier: https://www.whydonate.nl/donate/denie..

Berrevoets John zei

Complotdenken bestaat niet, maar is een kunstmatig ingevoerde term, om een ieder die afwijkt van het door de overheid vertelde verhaal monddood te maken.

Kortom, iedereen die vragen stelt die het door de overheid vertelde verhaal in twijfel trekken , worden in deze categorie geplaatst. De term complotdenken is geintroduceert door diezelfde overheid ten tijde van de moord op JFK.

Dit om te voorkomen dat het overheidsverhaal uit elkaar zou vallen.

Complotdenken is dus een kunstmatig ingevoerde massapsychose , die in werkelijkheid niet bestaat.

Helaas voor Desmet is ook hij in al zijn wijsheid blijkbaar niet meer in staat om door zo een iets eenvoudigs heen te prikken.

Hij is eigenlijk besmet met de massavorming omtrent “ complotdenken “. In de basis hetzelfde als massavorming bij corona.

Machthebbers maken dus keer op keer gebruik van dezelfde truc. Zodra wij dat beseffen en daar door heen prikken kunnen wij starten met het creeeren van de werkelijke nieuwe wereld.

En natuurlijk zonder de invloed van de oude machthebbers.

assepoester zei

Hierna geloof ik juist dat hij controlled opposition is. Hij heeft nooit de docu van Tim Gielen gezien. Vooral door zijn geloof in de oprechtheid van de media. Hij heeft zeker nooit gehoord van de vele journalisten die vertrokken bij de msm door de enorme censuur. Wat hij voorziet zijn dingen die allang bekend waren bij de onafhankelijke media. Hij zit zelf in een tunnelvisie. Veel psychologen bij Artsen voor waarheid zijn het echt niet met hem eens.