Omwonenden Middenweg 61 ’geschokt’ over goedkeuring extra logies van arbeidsmigranten

• donderdag 2 september 2021

•  HOLLANDS KROON - BREEZAND

Meerdere omwonenden van Middenweg 61 in Breezand zijn verbolgen over de 29 extra logiesplekken voor arbeidsmigranten op genoemd adres. Het college van b en w van Hollands Kroon keurde een aanvraag hiervoor recentelijk goed.

Winnie van Galen 2-9-2021

De bezwaarmakende omwonenden hebben nu hun hoop gevestigd op de gemeenteraad. In een brief aan de raadsleden laten de bewoners weten ’geschokt te zijn’ over het besluit van het college. ’51 arbeidsmigranten in één huis en schuur zonder beheersplan, zonder enige voorwaarden en voor ons een verdubbeling van de huidige overlast en verlies van woonplezier en woningwaarde in een buurt waar nu het derde huis op rij wordt volgepropt. En dit voor een periode van tenminste 20 jaar’, aldus een deel uit de brief die is ondertekend door de families Smit, Van Schie en Van Steenvoorden.

Geloofwaardigheid

De boosheid richt zich eveneens op het uitblijven van informatie. ’Na alle pogingen tot contact met de gemeente hebben wij nog helemaal niets gehoord. Geen reactie van de wethouder op onze brieven ondanks opdracht van de raad om deze te beantwoorden. Geen reactie op onze zienswijzen, geen reactie op een handhavingsverzoek.’ Gevolgd door: ’In een klap is de gehele geloofwaardigheid van gemeente Hollands Kroon verdwenen en is het duidelijk welke belangen er uitsluitend bediend worden. Belangen van ons als gewone burgers alsmede beleid en fatsoensnormen worden volledig genegeerd’.

De logiesuitbreiding is aangevraagd door bloembollenbedrijf Kapiteyn die vergunning heeft voor de huisvesting van 22 arbeidsmigranten die zijn ondergebracht in een woning, De nieuwe aanvraag heeft betrekking op het huisvesten van 29 seizoenwerkers in een schuur op hetzelfde perceel.

Het bestaan van een vergunning voor het onderbrengen van de 22 seizoenarbeiders wordt overigens door genoemde families betwijfeld. ’ Er blijkt enkel een melding brandveilig gebruik te bestaan en betreft dus niet de vereiste vergunning waaraan gerefereerd wordt door het college. Publicatie van een vergunning onder een andere zaaknummer is niet te vinden.’

Noordhollands Dagblad

De diverse Overheden zijn gewoon criminele organisaties.
    We hebben het weer kunnen zien en horen over de wantoestanden bij Tata Steel waar al tientallen jaren een loopje met de gezondheid van omwonenden wordt genomen. RIVM, GGD en Milieudiensten hebben al die tijd hun onderzoeken gemanipuleerd ten gunste van Tata. Natuurlijk heeft dat TATA bakken met geld gekost maar een kniesoor die daar om maalt. Hetzelfde gebeurt met migranten en arbeidsmigranten, er zijn verschillende mensen die daar veel geld aan verdienen en dat zijn niet de gewone burgers, het zijn de Overheden die ook hierin een kwalijke rol spelen.

Hollands kroon intreseert het niet wat de burgers er van vinden.
    Ze drukken gewoon hun zin door. Wie geld heeft koopt de wethouders om!!!
    Op de moerbeek staat ook nog een illegaal arbeidsmigranten verblijf die ze koste wat kost door willen drukken !!!!