Zijn we overgeleverd aan psychopaten?

• maandag 9 augustus 2021
  • Kijk eens naar de gasschade in Groningen, de onverkwikkelijke toeslagen affaire en alle corona maatregelen.

09-08-2021

We mogen eens in de 4 jaar een rondje rood kleuren. We hebben afgesproken en ook elkaar steeds weer wijsgemaakt dat dit ons ultieme democratische momentje is. We hebben immers gestemd op de enige ware partij, en daarbinnen op de enige juiste kanjer die er voor ons is. Die het heilige vuur uit zijn/haar pantoffels laat vlammen. Voor ons dus! Dag en nacht, bij ontij en nog meer ontij. Die 4 jaar lang zich het stinkende zweet de bilnaad inlult om het allerbeste voor ons, de burgers te realiseren. Het allerbeste is nog niet genoeg bij deze gedreven uitverkorenen! Uiteraard worden de partijbelangen achteloos opzij gezet. Aan de partijregenten en regels hebben ze alle 150 alle kleuren schijt. En eigenbelang is hen uiteraard ook al helemaal vreemd.

Nee, alles voor het volk. Beloofd is beloofd, afspraak is afspraak, een man een man, een woord een woord. Je bent niet voor niks vanwege een gouden bergen belovend verkiezingsprogramma geselecteerd door minimaal 66.600 kiezers. Of, ook niet erg, je lift mee als je maar 666 voorkeursstemmen krijgt, maar wel vlak achter de leider op de kieslijst staat, die een veelvoud van de kiesdrempel van ruim 60.000 heeft gerealiseerd. Of gaat hier iets fout? Nou, dat mag je wel stellen, niet iets, maar heel veel!

Hoe durven die gasten elke dag weer in elke spiegel die ze passeren te kijken. Wellicht heel gluiperig zelfingenomen, op het criminele af. Of zouden ze het echt niet door hebben dat ze de burgers dagelijks meerdere malen besodemieteren? Geloven ze zelf in de misselijk makende zelfoverschatting die eerder een combi is van narcisme, autisme en egoïsme, dan dat ze ook maar in de buurt komen van iets dat lijkt op een oprechte, bevlogen en empathische vertegenwoordiger van welke (groep) burger(s) dan ook? Welnee, ze zijn zo goed als allemaal hoog opgeleid. Maar ondanks dit alles stemt de slapende kudde elke 4 jaar weer op die vertrouwen acterende gladjakkers.

Met narcisten, autisten en egoïsten valt op een aangepaste wijze best wel te leven. Maar als die gasten, die al belast zijn met die drie ‘beperkingen’ ook nog eens gewetenloos zijn, dan spreken we van psychopaten met drie bijwerkingen. Kijk naar Groningen, de toeslagenaffaire en het volledig bewuste coronabeleid gebaseerd op ondeugdelijke PCR-testen. Kijk ook eens naar een meerderheid van 75+, die bereid zijn partijstandpunten zonder gêne opzij te schuiven voor de macht, maar ook naar 100+ Kamerleden die geen Constitutioneel Hof willen en art. 120 aan blijven houden. Kijk naar de chaos bij het UWV, de soap rond Demmink en het wegwuiven van getuigenissen over kindergraven in Bodegraven. Maar kijk ook naar de fouten in Limburg voor en na de overstromingen, de grondwet schendingen en de eed die ze afleggen in naam van een staatshoofd met een competentie van een glas doodgeslagen bier. Toevallig als eerste geboren op Drakesteyn, later getrouwd met een draak van een vrouw met een mooie valse lach en een aandoenlijke onoprechte traan.

We kunnen rustig stellen dat je ver kan komen met een leuk smoelwerk, een lekkere kont vol stinkende veren en een vlotte, nietszeggende babbel. Tien procentjes empathie (voor eigen gewin) is al genoeg, naast onvoorwaardelijke loyaliteit aan de partij. Ook als je samen met wat mededelinquenten mag meedoen aan een in achterkamers in elkaar te knutselen regeerakkoord, waarin netjes beschreven staat dat alle partijen die meedoen, het gros van de verkiezingsbeloftes zonder blikken of blozen inleveren, om een minderheidsstandpunt op te waarderen tot meerderheidsstandpunt.

Iedere politicus ( ik vermijd met opzet de term volksvertegenwoordiger) die hier aan meedoet heeft geen geweten. Is dus gewetenloos of mooi gezegd een psychopaat. Ja het zegt heel mooi iets over een verderfelijk persoon die namens de partij zo godsgruwelijk goed weet wat goed is voor het gepeupel, voor al die sukkels die een rondje rood hebben gekleurd. Dat maakt carrièrepolitici niet gewoon simpele psychopaten, maar arrogante gewetenlozen.

En dat durft continu gewichtig doende aan te schuiven bij hen zeer goed gezinde praatprogramma’s, waar geen enkele kritische vraag gesteld wordt. Waar die gasten naar de mond wordt gesproken. Ze hebben ook nog eens heel veel belangen klakkeloos aan de gangsters in Brussel (daar zijn ze nog erger dan de nationale heikneuters in Den Haag) verpatst, zonder ook maar een keer een fiat van de kiezers te vragen. Nee, het zijn psychopathische criminelen, waar het democratische normen en waarden betreft.

En als er niets gebeurt, stemmen we als platgespoten makke lammeren bij de volgende verkiezingen weer, tegen beter weten in, hoopvol op de volgende psychogestoorden.
    Tenzij eindelijk het licht wordt gezien en het kwartje precies goed valt. Want het moet anders, het kán anders. Neem eens een kijkje bij De 1e Demokritische Volksbeweging en realiseer je dat de politieke zon wel degelijk weldadig kan schijnen. Weg met de carrièrepolitici, weg met de psychopaten. Op naar een demokritische samenleving. Het kan écht!

Rients HofstraPluchen Revolutie